Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Jövő év végén kellene átadni a budapesti elektronikus jegyrendszert, de kérdéses, tartani tudják-e a határidőt. Az viszont biztos, hogy újabb milliárdokkal kell kipótolni a költségvetését.
Régóta húzódik már a fővárosi elektronikus jegyrendszer bevezetése, és jelen állás szerint kétséges, hogy a kijelölt határidőre, 2018 végére fütyül-e majd a RIGO. Így neveznék ugyanis az e-jegyrendszert a tervek szerint.
A 444.hu szerint Budapesten a világ egyik legfejlettebb rendszerét kívánja bevezetni a BKK. A főváros kölcsönt vett fel korábban az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Banktól a kiépítéshez, a munkát a német Scheidt & Bachmann cég nyerte el, amely a lap szerint nem a rendszerintegrációk specialistája, jegyautomatákkal és beengedőkapukkal foglalkozik leginkább. Ráadásul a munkával késésben lévő társaság egy közgyűlési előterjesztés szerint kaphat még 3,2 milliárd forintot, ha ezt megszavazzák szerdán.
A jegyrendszert a meglévő és tervezett automatákkal is össze kell kapcsolni, a közgyűlési előterjesztés alapján az eredetileg tervezett 300 automata helyett 366 darabot kell integrálni, aminek pluszköltsége van. A kártyákat egyébként már tudják a készülékek kezelni, alapvetően a szoftvereket kellene összehangolni.
A rendszert a tervek szerint 2018 végéig kellene átadni, de még a rendszerintegrációk sem készültek el, a kapuk, kézi jegyellenőrző berendezések, a járművekre szánt érvényesítők sincsenek meg. Csak metró és HÉV beengedő kapuból több százat kell telepíteni, a csaknem 2 ezer darab jármű felszerelése is sok időt vesz igénybe.
A főváros közigazgatásai határán belül közlekedő vonatokra és elővárosi buszokra is fel lehet szállni BKK-bérlettel, de ezeken a járműveken a digitális jegyek ellenőrzésére nem lesz egyelőre lehetőség. Így az európai nagyvárosokra jellemző, integrált elővárosi zónás jegyrendszer Budapesten egyelőre nem lesz – tették hozzá a cikkben.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
Az Oroszország-szakértő szerint köze lehetett a palágykomoróci templom elleni támadáshoz az Orbán-kormánynak.
Az indulásról, az érkezésről és az űrben végzett kísérletekről is beszélt az űrből nemrég visszatért magyar asztronauta.
Azt állította, nem volt verésnyom a férfin.
A lezárásért felelős szervezet azt ígérte, hogy nem adják fel.
A gyakorlógépekkel van a hiba.
Hadházy Ákos megint számolt. Napi luxi: A kormányfő lányának papucsa és a blúza hasonló árban, 300 ezer forint körül lehetett – egyenként.
A Tisza szigetek volt koordinátora az Irány a Jövő Párt elnöke.
Egyre inkább úgy érződik, hogy a magyar kormánypárt nem csak az online világban kerül vesztes helyzetbe.
Elszállók, összeukránozás, levelibéka, választalan, repülőember.