Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Jövő év végén kellene átadni a budapesti elektronikus jegyrendszert, de kérdéses, tartani tudják-e a határidőt. Az viszont biztos, hogy újabb milliárdokkal kell kipótolni a költségvetését.
Régóta húzódik már a fővárosi elektronikus jegyrendszer bevezetése, és jelen állás szerint kétséges, hogy a kijelölt határidőre, 2018 végére fütyül-e majd a RIGO. Így neveznék ugyanis az e-jegyrendszert a tervek szerint.
A 444.hu szerint Budapesten a világ egyik legfejlettebb rendszerét kívánja bevezetni a BKK. A főváros kölcsönt vett fel korábban az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Banktól a kiépítéshez, a munkát a német Scheidt & Bachmann cég nyerte el, amely a lap szerint nem a rendszerintegrációk specialistája, jegyautomatákkal és beengedőkapukkal foglalkozik leginkább. Ráadásul a munkával késésben lévő társaság egy közgyűlési előterjesztés szerint kaphat még 3,2 milliárd forintot, ha ezt megszavazzák szerdán.
A jegyrendszert a meglévő és tervezett automatákkal is össze kell kapcsolni, a közgyűlési előterjesztés alapján az eredetileg tervezett 300 automata helyett 366 darabot kell integrálni, aminek pluszköltsége van. A kártyákat egyébként már tudják a készülékek kezelni, alapvetően a szoftvereket kellene összehangolni.
A rendszert a tervek szerint 2018 végéig kellene átadni, de még a rendszerintegrációk sem készültek el, a kapuk, kézi jegyellenőrző berendezések, a járművekre szánt érvényesítők sincsenek meg. Csak metró és HÉV beengedő kapuból több százat kell telepíteni, a csaknem 2 ezer darab jármű felszerelése is sok időt vesz igénybe.
A főváros közigazgatásai határán belül közlekedő vonatokra és elővárosi buszokra is fel lehet szállni BKK-bérlettel, de ezeken a járműveken a digitális jegyek ellenőrzésére nem lesz egyelőre lehetőség. Így az európai nagyvárosokra jellemző, integrált elővárosi zónás jegyrendszer Budapesten egyelőre nem lesz – tették hozzá a cikkben.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
A július 1-i határidő előtti utolsó pillanatban, a hétfői rendkívüli közgyűlésen dőlt el, hogy a fővárosi képviselők kiigazították a már korábban, konszenzussal elfogadott 2025-ös költségvetést, így van újra érvényes büdzséje a fővárosnak – év végéig. Ha nem így lett volna, durva korlátozásokkal és pénzügyi nehézségekkel járó állapotra kellett volna készülni.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
Arról is beszélt, ha szemmel lehetne ölni, Brüsszelben egy sortűzzel elintézték volna.
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Ha erre nincs jó válasz, a százezres menet csak színes emléknek lesz jó.
A volt vezérkari főnök azt mondta, jobb lenne, ha például a kézigránát-baleset miatt elrendelt vizsgálat eredményét tennék közzé végre.
A légitársaság szerint még este tíz óra előtt újra felszállhatnak.