Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A román közlekedési miniszter szerint a magyar-román határhoz elérő öt kilométeres szakasz lesz az első, amelyet megépítenek.
Nagyvárad és Kolozsvár között 2020 végén lehet majd autópályán közlekedni – ezt mondta pénteken Razvan Cuc közlekedési miniszter Nagyváradon.
A tervek szerint a Bihar megyei Bors és Berettyószéplak közötti szakaszt három alszakaszra osztják, amelyek megépítésére most hirdetik meg a közbeszerzési pályázatot.
A Bors-Berettyószéplak szakaszt 60 százalékban már megépítette az amerikai Bechtel vállalat, amellyel a román kormány 2003-ban állapodott meg a Brassó és Bors között haladó, 415 kilométer hosszú észak-erdélyi autópályára, de 2013-ban szerződést bontottak.
2015-ben egy spanyol-román konzorcium nyerte el a körülbelül 60 kilométeres Bors és Berettyószéplak szakasz befejezését, de ezzel a vállalkozóval is szerződést bontottak.
A miniszter szerint az alszakaszokra bontás nagyobb biztosítékot jelent arra, hogy a vállalkozók nem fognak késlekedni a kivitelezéssel. A miniszter szerint a három alszakasz közül elsőként a magyar-román határt elérő ötkilométeres szakasz épül meg.
A román kormánynak a Berettyószéplak és a Kolozs megyei Magyarnádas közötti szakaszt is meg kell még építenie teljes egészében ahhoz, hogy a nyugat-romániai Bors-Berettyószéplak szakasz csatlakozzon az észak-erdélyi autópálya már megépült Kolozs megyei, Gyalu és Aranyosgyéres közötti részével, és így Nagyváradtól Kolozsvárig lehessen autópályán közlekedni.
Szintén pénteken nyilatkozta a román országutakat és autópályákat kezelő állami vállalat szóvivője, hogy a Déli-Kárpátokon áthaladó Nagyszeben és Pitesti közötti, 123 kilométer hosszúra tervezett autópálya kétszer többe, 3,34 milliárd euróba kerül a korábban közölt 1,6 milliárd euró helyett. Ez a 2021-re ígért autópálya a Pitesti mellett üzemet működtető, a francia Renault tulajdonában levő Dacia gépkocsigyártónak is fontos, amely kilátásba helyezte, elköltözteti romániai üzemét, ha nem építenek korszerű utat.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Megvan a fővárosi költségvetés az év végéig, a kormány pedig kedvezményes lakáshitelt és az állami cégeknél folytatódó spórolást jelentett be. Eközben a nemzetközi színtéren arra készülnek, mi lesz, amikor hamarosan lejár a vámháború három hónapos tűzszünete.
Az Amerika Párt megalapítását az elnöktől elhidegült topmilliárdos az X-en szavaztatta meg a követőivel.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A rendezőtrió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk.