Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
Az orosz cég 25 fős delegációja dolgozik a felújított szerelvények hibáinak elhárításán, közülük néhányan még a metróvezetők mellé is beülnek majd egy tolmács kíséretében. Most új vezetőt kaptak.
Az orosz Metrovagonmas új vezetőt nevezett ki a budapesti metróvonatok felújítási projektjének élére – közölte a cég szerdán.
Denisz Silóra esett a választás, aki 2016-tól kezdve a Transmasholding (a Metrovagonmas tulajdonosa) könnyű- és városi szállító vasútijármű-osztályának vezetője volt.
Silo a Budapesti metróhálózat vagonfelújítási projektjének sikeres kivitelezéséért lesz felelős, beleértve a gördülőállomány biztonságát, a problémamentes működést, a menetrend tartását, a karbantartási munkák teljesítését, a szállítási idők betartását, illetve a szerelvény üzembe helyezését. A vezető elsőszámú munkahelye Budapesten lesz.
Silo komoly tapasztalatokkal rendelkezik a különféle gördülő szerelvények megalkotásában és üzembehelyezésében, többek közt metróvagonok terén is. A karrierjét az Alstom Transportnál kezdte, ahol a berendezések szervizmérnökeként, majd üzletfejlesztési menedzserként dolgozott. Jelentős tapasztalattal rendelkezik európai országokban végrehajtott projektet terén, és jól ismeri az előírásokat – írták.
Budapesten jelenleg a cég 25 dolgozója felel a metróprojektért, ez a szám nőni fog, ahogy új egységeket helyeznek üzembe – írták. A BKV embereivel közösen naponta ellenőrzik a szerelvények főbb rendszereit, beleértve a fékeket, ajtókat, a meghajtást. Normál és vészüzemmódban is tesztelik a járműveket.
Az elkövetkező időszakban havi "minimum" két új szerelvényt állítanak forgalomba, 2017 végére a számuk eléri a huszonegyet. A hatályos ütemterv szerint 2018. június 12-ig 37 darab hatvagonos szerelvényt kell üzembe helyezniük.
A Metrovagonmas budapesti emberei tolmácsok kíséretében véletlenszerűen beülnek a szerelvények vezetői mellé, "a működtetést és a magyar munkatársak tevékenységét segítendő".
Jelenleg 13 felújított szovjet metró van Budapesten, közülük 7 szerelvénynek van üzemeltetési engedélye is. A metrókat "egy sor hibajelenség és kellemetlen esemény után" állították ismét forgalomba július 18-tól.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
Nem akkor fognak a városi fák hatékonyan hűteni hőhullámok idején, ha sok van belőlük, hanem ha a telepítésükkor olyan szempontokat is figyelembe vesznek, mint a helyi klíma, az épített környezet vagy a már ott élő növények. Az elsivatagosodó Szegeden török és kazah fajokkal is kísérleteznek.
Ha kétségei merülnének fel, akkor nézze meg a 2025-ös év első negyedéves számait.
A kormányfő Diogo Jotáról, Lázár Jánosról és a Tisza Pártról is beszélt egy videós interjúban, meg arról, hogy a felesége szólt neki: ne engedjen be egy migránst sem.
Kijev rákényszerülhet arra, hogy igazságtalan tűzszünetet kössön.
A kerti növényeinket károsító baktériumok és gombák esetében is igaz a mondás, sárkány ellen sárkányfű kell és nem permetszer.