Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Százhalombatta és Pusztaszabolcs, valamint Rákos és Hatvan között korszerűsítik a pályát. A Keleti és Kőbánya-felső között is lesz korszerűsítés.
A kormány összesen 155,2 milliárd forint hazai forrást biztosít a Százhalombatta-Pusztaszabolcs, valamint a Budapest-Hatvan közötti vasúti vonalszakasz korszerűsítésére – derül ki a pénteken megjelent kormányhatározatból.
Az összeg tartalmazza az uniós beruházások 15 százalékos hazai társfinanszírozását, valamint a szükséges adókat és a felmerülő el nem számolható költséget.
A projektek között szerepel a Kelenföld-Pusztaszabolcs vasútvonal átépítésének második ütemében a Százhalombatta-Pusztaszabolcs vonal korszerűsítése valamint az úgynevezett ETCS2 vonatbefolyásoló rendszer kiépítése, ami a nagyobb sebességhez szükséges.
A Budapest-Hatvan vonalszakaszon felújítják a Keleti pályaudvar-Kőbánya-felső és a Rákos-Hatvan közötti szakaszokat, Rákos és Hatvan között is kiépítik az ETCS 2 vonatbefolyásoló rendszert, valamint felújítják a gödöllői állomást.
Július 27-én az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió átfogó vámegyezményben állapodtak meg.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
A kiberbiztonsági követelmények teljesítése érdekében további fél év felkészülési időt kaptak az érintett szervezetek.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 30. és 2025. augusztus 31. között.
A 30 százalékos vámfenyegetés megfelezéséért cserébe az unió vállalta, hogy 750 milliárd dollárért vesz energiát az USA-tól, és 600 milliárd dollárnyi új befektetést hajt végre az Egyesült Államokban.
A könnyűzene mindig is elitellenes volt – véli a szociológus-médiakutató és egyben punkzenész.