Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Visszavágja nemzetközi menetrendjét a MÁV-Start, megszűnik például a Várnába és Burgaszba, illetve a Berlinbe közlekedő járat. Beigazolódott a szakszervezeti félelem: több külföldi vonalon megszüntetik az Utasellátó szolgáltatásait is. Mindenkinek felajánlanak egy másik "méltányos" munkát, bár a szakácsok és pincérek esetében a vendéglátó-ipari cégek együttműködését kérik.
Az Utasellátó szervezeti egység gazdaságos működtetése érdekében több nemzetközi vonaton csökkenti vagy megszünteti a MÁV-Start az étkező- és hálókocsi szolgáltatást a 2017/2018-as menetrend december 10-i életbelépésétől - jelentette be a cég hétfőn.
Azt írták, hogy az Utasellátó az elmúlt években és különösképpen tavaly jelentős veszteséget termelt, ezért részletes gazdaságossági vizsgálatot rendeltek el minden nemzetközi járatra vonatkozóan a kihasználtságuk (utasszámok), bevételtermelő képességük és a jövőbeli piaci lehetőségek elemezésével. Az eredményeket a közvetlen és közvetett költségekkel vetették össze.
"A vizsgálatot követően a MÁV-Start a nemzetközi járatok optimalizálása mellett döntött, amelyről a külföldi vasútvállalatokat is tájékoztatta, valamint az Utasellátó munkatársainak továbbfoglalkoztatásával kapcsolatban az érdekvédelmi képviseletekkel is egyeztetett" - írták.
A bejelentés szerint a Metropol EuroNight Berlin helyett csak Prágáig közlekedik majd, a krakkói és varsói kocsikat összevonják. Nem közlekedik majd a Nesebar-Albena járat a bulgáriai Burgaszba és Várnába, illetve leállítják a marosvásárhelyi kocsikat a brassói Hargita járaton. Az étkezőkocsikat és hálókocsikat pedig több járaton is megszüntetik:
A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének (VDSzSz) korábban sztrájkot helyezett kilátásba arra az esetre, ha a MÁV-Start "az előttük gondosan eltitkolt" járatcsökkentések miatt csoportos létszámleépítésre szánná el magát.
Akkor a MÁV-Start tagadta, hogy kirúgná a dolgozókat, de elismerte, hogy leépítheti a veszteségesen működő étkezőkocsikat.
Most a vasúttársaság azt írta, mindent megtesz azért, hogy "a gazdaságossági és üzleti alapon meghozott döntés egyetlen munkavállalója esetében se járjon negatív következménnyel".
A menetrendváltásig minden marad a régiben, addig pedig minden érintett dolgozó részére "méltányos és továbbfoglalkoztatást jelentő" munkakört ajánlanak fel a MÁV-Starton és a MÁV-csoporton belül "az alkalmassági feltételek és az átképzési lehetőségek figyelembevételével".
"Mivel az Utasellátónál sokan szakács és felszolgáló végzettséggel rendelkeznek, ezért a MÁV-Start együttműködésre kéri fel azokat a vendéglátó-ipari cégeket, ahol szakemberhiánnyal küzdenek" - tették hozzá.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Egy akvizíció során a vételár mellett az adózási következményeket is hasznos számba venni a tranzakció tervezésekor.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Lezárult a nyomozás a parkfenntartási biznisz néven ismert ügyben. Az ügy főszereplője tavaly őszi kihallgatásán elismerte, hogy irreálisan magas összegeket kaptak azokért a kertészeti munkákért, amelyeket különböző önkormányzatoknak végeztek – értesült a HVG.
Az Európai Parlament vitát tartott a Pride-ról, amelyen több mint 70 képviselő személyesen is részt vett.