Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Portugál és francia klubok kaszáltak a legtöbbet az átigazolási piacon, az angolok pedig csak szórják a pénzt. Hatalmas üzlet az utánpótlás-nevelés.
A portugálok nyernek a legtöbbet a focisták eladásán – derül ki a KPMG most közzétett elemzéséből. A cég azt vizsgálta, melyik klubok szerzik a legtöbb nyereséget az átigazolási piacon, vagyis azok lehetnek a lista élén, ahol nagyon jó az utánpótlás-nevelés, illetve ahol a legjobb érzékkel vásárolnak olcsón olyan játékosokat, akiket aztán drágán eladhatnak.
A lista élén két portugál klub áll, a Benfica 2014 és 2016 között 65, a Porto pedig 58,2 millió euró nyereséget ért el a játékostranszfereken. Igaz, a két klub más úton jár: a Benfica elsősorban az akadémiájára támaszkodik, ahonnan a játékosok nagyon fiatalon, de hatalmas pénzekért mennek el, a Porto pedig még olcsóbb, de már felnőtt játékosokat vásárol, hogy néhány év múlva nagy összegért adjon túl rajtuk. A listán a harmadik a német Schalke lett, 56,3 millió euróval.
A Top 20-ba mindössze öt ország tudott beférni, hat francia, öt olasz, négy spanyol, három portugál és két német klub alkotja az élmezőnyt. Nagy meglepetés, hogy sehol egy holland, pedig őket hagyományosan a legjobb utánpótlás-nevelők között tartják számon. Angol klubok sem kerültek a legjobbak közé – nem is csoda, az ottani topcsapatok inkább fizetnek a játékosokért, minthogy saját maguk nevelnék ki a tehetségeket. A Premier League egyetlen csapata, ahol több pénz folyt be a játékoseladásokból, mint amennyit a vásárlásra költöttek, a Southampton volt.
A legnagyobb európai klubok közül a Manchester Unitednél költötték a legtöbbet játékosvásárlásra, 2014 és 2016 között 239 millió euróval haladták meg a kiadásaik az átigazolási bevételeiket. Rajtuk kívül még négy klub volt, ahol a vásárlásra legalább százmillió euróval több pénzt szántak, mint amennyiért eladták a játékosaikat: a Paris Saint-Germain, a Manchester City, a Real Madrid és az Arsenal.
A 2014–2016-os adatok pedig még csak nem is mutatják, ahogy idén nyáron a PSG ledobta az atombombát az átigazolási piacra, a Neymarért kifizetett 222 millió euró óriási világcsúcsot jelent a fociban. Érdekesség, hogy a PSG üzemi eredményének csak valamivel több, mint 40 százalékát jelenti ez az összeg, míg 2001-ben a Real Madrid az akkori üzemi eredményének több, mint felét odaadta a Juventusnak Zinedine Zidane-ért. A 40 százalékos arány felett volt az ezredforduló másik gigantikus átigazolása is, amikor a Real Madrid Luis Figót leigazolta a Barcelonától – igaz, a 74, illetve 60 milliós átigazolási díj eltörpül Neymar ára mellett.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
Itt a 7-es számú digitális polgár. Vétel.