szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Vörösvári úttól Aranyvölgy vasútállomásig vitték volna tovább a vonalat. Tarlós István pénteken jelentette be, hogy egyelőre lefújták ezt a fejlesztést.

A főpolgármester pénteki sajtótájékoztatóján egy újságírói kérdésre elismerte, hogy a 3-as metró várható többletköltségeinek javára lemondtak az 1-es villamos északi meghosszabbításáról. Ez azt jelenti, hogy a mostani, Vörösvári úti végállomástól egyelőre nem építik tovább a vonalat a Bécsi út külső szakaszán.

A hvg.hu többször írt már arról, hogy a 2014-2020-as uniós ciklusban Magyarország több mint ezermilliárd forintot költhet ugyan közlekedési fejlesztésekre, Budapest azonban elég kicsi keretet kapott. Ebből 137,5 milliárdot tesz ki a 3-as metró felújítása, de a rekonstrukcióra eddig beérkezett ajánlatok rendre túllépték a keretet, a kormány pedig nem biztosít többletforrást, így Tarlós korábban jelezte: a fővárosi listán szereplő többi projekt kárára kívánja megoldani a metrófelújítás hiányzó részének finanszírozását. Erre a főpolgármester várakozásai szerint az EU jó eséllyel rá is fog bólintani.

A tervek között korábban szerepelt az újpalotai villamos megépítése is, ez a projekt volt az első, amit lehúztak a listáról. Az 1-es villamos újabb meghosszabbítását ugyancsak tervezték, mindkét irányban. Északon a Bécsi út/Vörösvári úti végállomástól Aranyvölgy vasútállomásig építették volna tovább a vonalat, erről végül a 3-as metró javára letettek. Délen az Etele út/Fehérvári úttól a Kelenföld vasútállomásig húznák tovább a 1-es villamost, és az eddigi hírek alapján ezt a kevesebb, mint két kilométeres meghosszabbítást megépítik uniós pénzből 2020-ig.

A Bécsi úti villamosprojektet egyébként sokan bírálták korábban, részben azért, mert kertesházas övezetben haladna az új pálya és kérdéses a kihasználtsága, részben azért, mert éppen Tarlós István házához esne közel a vonal új végpontja.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!