Vannak hatékony eszközök a devizapiaci kockázatok kezelésére
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Az új vasútvonal több mint 500 kilométeres lesz, a szerelvények 250 kilométer/órás átlagsebességgel repeszthetnek rajta Ahmadábád és Mumbai között.
Megkezdték India első nagysebességű vasútvonalának építését Gudzsarát állam székhelyén, Ahmadábád városban csütörtökön. Előtte tartottak egy ünnepséget, amelyen a japán és az indiai miniszterelnök is ott volt.
A japán technológiával és túlnyomórészt japán finanszírozással épülő vonal Ahmadábádot India pénzügyi fővárosával köti össze. Az 508 kilométer hosszú vonalon a 750 utas befogadására alkalmas vonatok átlag 250 kilométer/órás sebességgel közlekedhetnek, és az utazás időtartama nyolc óráról három és fél órára csökken.
Towards next gen infrastructure...foundation stone for India's first high speed rail laid by PMs @AbeShinzo and @narendramodi. pic.twitter.com/YbQXSakJaZ
— PMO India (@PMOIndia) 2017. szeptember 14.
Az India és Japán diplomáciai közeledését is jelképező projekt költségét 19 milliárd dollárra becsülik. A két ázsiai ország igyekszik szorosabbra fűzni viszonyát, hogy ellensúlyozni tudja Kína ázsiai befolyásának erősödését.
Abe Sindzó japán miniszterelnök szerdán érkezett indiai kollégája, Narendra Modi szűkebb hazájába, Gudzsarát államba, ahol a 12. India-Japán csúcstalálkozót tartották. A szokásos, évenkénti tanácskozáson 15 megállapodást írtak alá, a fő hangsúly azonban idén a gyorsvasút tervére esett.
Az indiai vasút naponta körülbelül húszmillió embert szállít. Az elöregedett vasúti infrastruktúra és a biztonsági követelmények semmibevétele miatt azonban gyakoriak a balesetek, csak az utóbbi hónapokban több tucat ember vesztette életét vonatkisiklások miatt. Elég csak megnézni ezt a videót az indiai illetve a bangladesi vonatokról, és máris látható, milyen egy vonatút Indiában.
A gyorsvasút bírálói szerint a projektbe ölt pénzt inkább felújításokra kellene fordítani. Az indiai miniszterelnök viszont védelmébe vette a tervet, szerinte az nagy lökést ad India gazdaságának és a foglalkoztatottságnak, ráadásul a projekt ajándék, tekintettel a koncessziós szerződés feltételeire.
Az árfolyamingadozás feladja a leckét – főleg, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Költséghatékony és magas minőségű szolgáltatások érhetők el, akár a teljes munkavállalói körre, akár csak a kulcspozícióban lévő alkalmazottakra.
Akkor igazán előnyös egy ilyen beruházás, ha a fogyasztás jelentős része egybeesik a napsütéses időszakokkal.
A forint árfolyamingadozása feladja a leckét – különösen, ha importhányadot tartalmazó beruházást kell finanszírozni.
Akár nyáron, akár télen fogadják el a költségvetést, az abban leírt számokat szinte heti rendszerességgel írják át, és a fontos gazdasági előrejelzéseket is csak néha-néha sikerül eltalálni. Már most, az év felénél látszik, hogy így lesz ez 2025-ben is.
Mi történhetett valójában a BTR-ekkel?
A kormánypárt támogatottsága pedig mélyponton van.
Sok tekintélyelvű politikus régi, jól ismert módszere a kisebbségek kirekesztése, ám ez recept Magyarországon immár beleütközött a saját korlátaiba.
A kormányoldal megpróbál egy olyan narratívát költeni a szombati tüntetésről, amelyben logikai gubanc van.