szerző:
hvg.hu

Amerikai kémműholdak felvételei bizonyítják, hogyan működik a rendszer.

Június hatodikán, a kínai Lianyungang kikötőjéből elindult egy kereskedelmi hajó, amely a Saint Kitts and Nevis karibi miniállam lobogója alatt hajózik. A kicsi, két szigetecskéből álló ország 54 ezer lakossal a nyugati félteke legkisebb szuverén országa, a Brit Nemzetközösség tagja és természetesen adó illetve hajózási jogokat biztosító pénzügyi paradicsom. A „Bai Mei 8” nevet viselő vízi jármű Vlagyivosztok felé indult, és az indulásakor bekapcsolták a minden kereskedelmi hajóra kötelező helyazonosító rendszert, az AIS-t. De másnap kikapcsolták és innentől kezdve a hajó csak amerikai kémműholdak számára maradt látható. A „Bai Mei 8” észak-koreai területre ért, és Nampoban kötött ki. Itt megrakták szénnel. Az észak-koreai kikötőből ismét Vlagyivosztok felé indult és a nemzetközi vizeken visszakapcsolták a hajó helyzetét azonosító rendszert. De a „Bai Mei 8” megint tett egy irányváltást és a kínai Ningbo kikötőjébe érkezett, ahol partra tette az Észak-Koreából származó szenet. Aminek a kereskedelmét a Kína által is megszavazott szankciók tiltják.

Minderről az amerikai kongresszus egyik bizottsága előtt számolt be Marshall Billingslea, az amerikai kincstár terrorizmus ellenes bizottságnak tagja. Közben Észak-Korea szinte hetente, vagy már inkább naponta hajt végre rakétakísérleteket és nukleáris robbantásokat. Kína és Oroszország a nemzetközi nyilvánosság előtt elítéli ezeket a lépéseket és megszavazza a gazdasági szankciókat. De közben a színfalak mögött továbbra is kereskednek Észak-Koreával. Például úgy is, hogy Hongkongban regisztrált hajózási cégek szállítják a tiltott árukat, miközben magukat hivatalosan turista vagy üdülő hajónak tüntetik fel- írja a francia Les Echos.

 Korábban a hvg.hu is beszámolt arról, hogy néznek félre a kínai vámosok a dandongi hídnál, amelyen keresztül Kína és Észak-Korea szárazföldi kereskedelmének jelentős része zajlik. De ami ott történik, az szinte semmi azokhoz a félrenézésekhez képest, amelyek a szankciókat megkerülő, sokkal nagyobb volumenű tengeri kereskedelemben zajlanak kínai és orosz közreműködéssel.

Legyen HVG pártoló tag!

Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Köszönjük a több mint 4000 tagnak és támogatónak, akik idáig 45 millió forinttal segítették munkánkat.
2019-ben is olyan exkluzív sztorikat fogunk olvasóinknak bemutatni, mint tavaly a kamupártok pénzlenyúlásai, Lázár János bécsi videójának háttere vagy a szlovákiai újságírógyilkosság magyarországi szálai.
Ha önnek is fontos a minőségi újságírás, csatlakozzon!
Jogosítvány nélkül is vezethető apró városi villanyautót mutatott be a Citroën

Jogosítvány nélkül is vezethető apró városi villanyautót mutatott be a Citroën

Ilyen egy igazán profi autópályadíj csaló - videó

Ilyen egy igazán profi autópályadíj csaló - videó

Jó hír a csípő- vagy térdprotézissel rendelkezőknek: tovább tart, mint gondolták

Jó hír a csípő- vagy térdprotézissel rendelkezőknek: tovább tart, mint gondolták

Márki-Zay nemet mondott rá, mégis elfogadták Hódmezővásárhely költségvetését

Márki-Zay nemet mondott rá, mégis elfogadták Hódmezővásárhely költségvetését

„Szülő 1” kísért Európában, még jó, hogy minket megvéd „Korrupt 1”

„Szülő 1” kísért Európában, még jó, hogy minket megvéd „Korrupt 1”

Ritka lelet került elő a dinoszauruszról, melynek mindössze 2 centis talpa volt

Ritka lelet került elő a dinoszauruszról, melynek mindössze 2 centis talpa volt