szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Amerikai kémműholdak felvételei bizonyítják, hogyan működik a rendszer.

Június hatodikán, a kínai Lianyungang kikötőjéből elindult egy kereskedelmi hajó, amely a Saint Kitts and Nevis karibi miniállam lobogója alatt hajózik. A kicsi, két szigetecskéből álló ország 54 ezer lakossal a nyugati félteke legkisebb szuverén országa, a Brit Nemzetközösség tagja és természetesen adó illetve hajózási jogokat biztosító pénzügyi paradicsom. A „Bai Mei 8” nevet viselő vízi jármű Vlagyivosztok felé indult, és az indulásakor bekapcsolták a minden kereskedelmi hajóra kötelező helyazonosító rendszert, az AIS-t. De másnap kikapcsolták és innentől kezdve a hajó csak amerikai kémműholdak számára maradt látható. A „Bai Mei 8” észak-koreai területre ért, és Nampoban kötött ki. Itt megrakták szénnel. Az észak-koreai kikötőből ismét Vlagyivosztok felé indult és a nemzetközi vizeken visszakapcsolták a hajó helyzetét azonosító rendszert. De a „Bai Mei 8” megint tett egy irányváltást és a kínai Ningbo kikötőjébe érkezett, ahol partra tette az Észak-Koreából származó szenet. Aminek a kereskedelmét a Kína által is megszavazott szankciók tiltják.

Minderről az amerikai kongresszus egyik bizottsága előtt számolt be Marshall Billingslea, az amerikai kincstár terrorizmus ellenes bizottságnak tagja. Közben Észak-Korea szinte hetente, vagy már inkább naponta hajt végre rakétakísérleteket és nukleáris robbantásokat. Kína és Oroszország a nemzetközi nyilvánosság előtt elítéli ezeket a lépéseket és megszavazza a gazdasági szankciókat. De közben a színfalak mögött továbbra is kereskednek Észak-Koreával. Például úgy is, hogy Hongkongban regisztrált hajózási cégek szállítják a tiltott árukat, miközben magukat hivatalosan turista vagy üdülő hajónak tüntetik fel- írja a francia Les Echos.

 Korábban a hvg.hu is beszámolt arról, hogy néznek félre a kínai vámosok a dandongi hídnál, amelyen keresztül Kína és Észak-Korea szárazföldi kereskedelmének jelentős része zajlik. De ami ott történik, az szinte semmi azokhoz a félrenézésekhez képest, amelyek a szankciókat megkerülő, sokkal nagyobb volumenű tengeri kereskedelemben zajlanak kínai és orosz közreműködéssel.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
7 talán meglepő tünet, ami a koronavírus-fertőzöttség jele is lehet

7 talán meglepő tünet, ami a koronavírus-fertőzöttség jele is lehet

Családi dízel kombi a kis villanyautó ellen: Skoda Octavia vs. Opel Corsa-e

Családi dízel kombi a kis villanyautó ellen: Skoda Octavia vs. Opel Corsa-e

Rendőrökre támadtak a tüntetők Prágában

Rendőrökre támadtak a tüntetők Prágában