Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
A mai üzleti világban ritkán vannak meglepetések. A nagy tranzakciókat előre lehet sejteni, sokszor maguk a részvevők szivárogtatnak ki tudatosan információkat, hogy teszteljék a várható piaci, politikai reagálásokat. De az Airbus és a kanadai Bombardier repülőgyártó részlegének de facto egyesülése bombameglepetés volt.
A két cég vezetői bejelentették, hogy az Airbus a Bombardier repülőgépgyártó részlegének többségi tulajdonosa lett, 50,1 százalékos részesedéssel. Az Airbus-t, a négy európai állam együttműködésén alapuló, de elsősorban németnek és franciának tekinthető légiközlekedési óriást nem kell bemutatni. A kanadai Bombardier egy kisebb nagyságrendű, még mindig jelentős részben az alapító család tagjainak kezében lévő vállalkozás. Persze ez is egy világcég, a vasúti szerelvények, az elővárosi vonatok, a belvárosi villamosok műfajában a világ egyik legjobbja. De vannak légügyi ambíciói is. Legutóbbi nagy programja, a 100-150 utast szállító, közepes hatótávolságú gép kifejlesztése és gyártása botladozott. Olyannyira, hogy a kanadai állam 4 milliárd amerikai dollárnyi támogatással sietett a segítségére. A program késett két évet, de most már sorozatgyártásra állhatnak és a szakértők szerint a CSeries gépek kiválóak. Olyannyira, hogy eddig a legtöbbet az amerikai Delta Airlines rendelte meg – írja a párizsi Le Monde.
Ennek persze nem örült a Boeing, amely rárepült Trump protekcionista retorikájára, és sikeresen lobbizott az elnök környezetében. Trump 300 százalékos, elképesztően magas importvámot vetne ki a kanadai gépekre. Ezzel gyakorlatilag halálra ítélné a nagy múltú céget. De egyszer csak kinyúlt a Bombardier felé egy segítő kéz. Tom Enders, az Airbus főnöke gyorsan felmérte: hatalmas lehetőségei vannak. A 100-150 utast szállító kategóriában jelenleg az Airbus csak az igencsak elaggott, A-319-es típussal „van a pályán”, a modern kanadai gép sokkal jobb. Az Airbus eddig is hatvan százalékban uralta a közepes méretű és hatótávolságú gépek piacát a nagyobb és messzebbre repülő gépekkel, az A-320-as családdal. A szakértői előrejelzések szerint viszont a következő húsz évben minimum 6000 darab 100-150 férőhelyes, viszonylag kis távolságra bevethető gépre lesz igény a világpiacon. Ebbe a szegmensbe tehát érdemes beruházni, ezért veszi meg a Bombardier repülőgép részlegének felét az európai óriás.
A döntést a tőzsde gyorsan, helyeslően visszaigazolta. A hír hallatán az Airbus-részvények értéke 4 százalékkal nőtt. De van az ügynek egy politikai oldala is. Az Airbusnak, az USA-ban, Alabama állam Mobile városában van egy összeszerelő üzeme. A most létrejött összeolvadás alapján a Bombardier gépeket itt, amerikai földön gyárthatják, így mentesülnek a Trump által kivetett 300 százalékos brutális importvám alól. Ez persze a Boeingnek nem jó hír, de a nagy amerikai repülőgépgyártó nyilván megtalálja a választ. És nem biztos, hogy újra a Trump környezetében való lobbizás lesz a megoldás, hanem például az, hogy jobb kisgépeket kell gyártani, mint a kanadai Bombardier.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Az Alzheimer-kór sokkal több nőt érint, mint férfit. Ennek oka nem az, hogy a nők tovább élnek, hanem a hormonháztartásuk sajátossága. Megfelelő életmóddal azonban a kognitív képességek hanyatlása megelőzhető – állítja új könyvében Lisa Mosconi agykutató.
A miniszter korábban azt mondta, nincs betiltva a Pride.