Csak a Telekom költött több pénzt hirdetésekre, mint a kormány

Az ország második legnagyobb hirdetője lett a Miniszterelnökség.

  • hvg.hu hvg.hu
Csak a Telekom költött több pénzt hirdetésekre, mint a kormány

Közép- és Kelet-Európa egyetlen olyan országa vagyunk, ahol a legnagyobb reklámköltők top 10-es listájára felkerült az állam is – írta meg a Kreatív. Nem is akárhogy szórják a pénzt: 2017-ben a Telekom mögött a második legtöbb pénzt költő hirdető a Miniszterelnökség.

A Kantar Média nemrég kiadott adatai is megerősítik ezt: január és június között az egy évvel korábbinál másfélszer többet, listaáron 36,4 milliárd forintot költött az állam reklámokra. Az összeg fele mindössze tíz médiumnál landolt, amelyek közül kilenc a kormányhoz közeli tulajdonosi körnél van.

Az adatokból az is kiderül: a magyar reklámtorta 17 százaléka a nyomtatott sajtóé, ez a régióhoz képest még mindig soknak számít. Az online súlya nagyot nőtt, már 37 százalékos. A hirdetők a költségvetésük egyre nagyobb részét, már több mint a felét a nemzetközi hálózatoknál költik el, elsősorban a Facebooknál és a Google-nél.

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

François Ozon a HVG-nek: A szexi nagymamámnak is köze van a filmemhez

François Ozon a HVG-nek: A szexi nagymamámnak is köze van a filmemhez

Egy kiadós gombamérgezéssel indul François Ozon új filmje, a Ha megérkezik az ősz. A termékeny francia filmrendezővel az öregkori ráncok szépségéről, az Elemi ösztön nem múló vonzerejéről, egy szexi nagymamáról, egy pusztító családi vacsoráról és Nicole Kidman plasztikai beavatkozásairól is beszélgettünk.