szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az ország második legnagyobb hirdetője lett a Miniszterelnökség.

Közép- és Kelet-Európa egyetlen olyan országa vagyunk, ahol a legnagyobb reklámköltők top 10-es listájára felkerült az állam is – írta meg a Kreatív. Nem is akárhogy szórják a pénzt: 2017-ben a Telekom mögött a második legtöbb pénzt költő hirdető a Miniszterelnökség.

A Kantar Média nemrég kiadott adatai is megerősítik ezt: január és június között az egy évvel korábbinál másfélszer többet, listaáron 36,4 milliárd forintot költött az állam reklámokra. Az összeg fele mindössze tíz médiumnál landolt, amelyek közül kilenc a kormányhoz közeli tulajdonosi körnél van.

Az adatokból az is kiderül: a magyar reklámtorta 17 százaléka a nyomtatott sajtóé, ez a régióhoz képest még mindig soknak számít. Az online súlya nagyot nőtt, már 37 százalékos. A hirdetők a költségvetésük egyre nagyobb részét, már több mint a felét a nemzetközi hálózatoknál költik el, elsősorban a Facebooknál és a Google-nél.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!