Pályázati pénzosztás a parlamenti választások előtt – hol tartunk most, és mire érdemes készülni?
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Kósa Lajos volt debreceni polgármester, tárca nélküli miniszter ígért egy sor közlekedési beruházást Hajdú-Bihar megyének hétfőn Debrecenben. Ezek között volt sztrádafejlesztés és útfelújítás is.
Eddig nem építették ki teljesen az M35-ös és az M3-as autópályák csomópontját, de a kormány most úgy döntött, hogy a korábban elkészült terveket felülvizsgálja, és megépíti a csomópont hiányzó részeit – mondta debreceni sajtótájékoztatóján Kósa Lajos.
A Budapestet és Nyíregyházát összekötő M3-as autópályától az M35-ös sztráda vezet Debrecenbe. A 35 kilométeres autópályát 2006 decemberében adták át, de a két sztráda Görbeházánál lévő csomópontjának építéséből csak az első üteme valósult meg. Emiatt az M35-ösön Debrecen felől érkezők Görbeházánál nem tudnak Nyíregyháza felé menni, és fordítva.
Kósa Lajos szerint a leágazásokat annak idején betervezték az autópálya költségvetésébe, de az erre jutó 1,5 milliárd forintból végül a szocialista kormányok idején pihenőparkot építettek, de az nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, most csak állagmegóvás folyik ott – közölte.
A csomópontot jövőre fejezik be, körülbelül kétmilliárd forintba kerül a munka, és ha befejezik, akkor ez a helyszín is megfelel majd a szabványnak, amely előírja: ha két autópálya keresztezi egymást, akkor biztosítani kell, hogy minden irányból minden irányba lehessen kanyarodni – derült ki a miniszter szavaiból.
Kósa Lajos szerint az M4-es, az M35-ös és az M3-as is egy nemzetközi gyorsforgalmi úthálózat része lesz, a tranzitforgalom miatt fontos befejezni a csomópontot, melynek félbehagyása egy „nagyon rossz döntés volt”.
Autópálya mehet 2020-ra a román határig
Nemsokára átadják az M35-ös autópálya új, Debrecen utáni szakaszának első ütemét és a debreceni déli elkerülő utat, a 481-es főutat. Emellett már építik az M35-ös autópálya folytatását a déli elkerülő úttól egészen Berettyóújfaluig. Ezt a szakaszt 2018 negyedik negyedévében adhatják át.
Berettyóújfalutól a magyar–román határig a szintén építés alatt álló M4-es autópálya vezet majd, amit 2019 negyedik negyedévében fejeznek be – közölte Kósa Lajos.
Folytatják a 471-es főút fejlesztését, 2018 második félévében már kész lesz a hajdúsámsoni elkerülő is. 2018 első félévében kezdenék a Debrecen és a Hajdúsámson elkerülő közti szakasz felújítását, itt négysávosítják is az utat.
Felújítják és megerősítik a 48-as utat Debrecen és Nyírábrány, illetve az országhatár között körülbelül 20 milliárd forintból. Ez a munka jövő tavasszal kezdődik, és 2020-ban készülhet el.
Négysávos gyorsforgalmi út lehet majd a 47-es főút Hódmezővásárhely és Berettyóújfalu között, onnan pedig autópálya vezet majd Debrecenbe. Ennek most az előkészítése, tervezése történik, legkorábban 2020-ban indulhat a kivitelezés – tette hozzá.
Bővítik a Nyírábrány-Érmihályfalva határátkelőt, ott külön teherforgalmi átkelő lenne azért, hogy a teherforgalom ne akadályozza a személyforgalmat.
A kormány támogatta azt is, hogy Vámospércs és Nyírábrány között fejlesszék a kerékpárút-hálózatot.
Az idén hatalmas, 774 milliárd forintos keretösszeg keresi a helyét a GINOP Plusz programban.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
A hitel megfelelő előkészítésén nem csak az múlik, hogy kap-e hitelt egy cég, hanem az is, milyen költségek mellett.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
A választásokra megnyithatják az egykori Vizoviczki-birodalom ékkövét, az Event Hallt, de a Demeter Szilárd vezette vagyonkezelő alapítvány által ígért grandiózus fejlesztés elmarad, inkább kiadták gebinbe az Óbudai-szigetet. Íme a nyilvános tendereztetés nélkül kiválasztott bérlő tervei a sziget déli felére.
Éves szinten akár 2 milliárd forintra is rúghatnak majd a kártérítési költségek – árulta el a HVG kérdésére a vasúttársaság.
A próba eredménye totálisan eltér attól, mint amit a cég kezdettől ígér.