Itt az új MNB-program: jön a minősített vállalati hitel
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
A Metróért Egyesület elnöke szerint magasabb energiafelhasználással és több túlórával jár az, hogy hétvégenként két vonalon egy órával tovább jár a metró. A BKK szerint viszont a többletráfordítás nagyságrendje a teljes metróüzem üzemeltetési költségéhez képest mindössze néhány tizedszázalékos értéket képvisel.
Szakmai oldalról sok bonyodalmat okozott a BKK-nak az a novemberi döntése, hogy decembertől péntek és szombat éjjelenként a szokásosnál egy órával tovább, éjjel fél egyig közlekednek a metrószerelvények a 2-es és a 4-es vonalon – ezt mondta a Hír TV Online-nak a Metróért Egyesület elnöke.
Bíró Endre „hangulatjavító intézkedésnek” nevezte az üzemidő meghosszabbítását. Szerinte ez magasabb energiafelhasználással és több túlórával jár, valamint azzal, hogy kevesebb idő jut karbantartásra.
Szerinte hatalmas átszervezésre lehetett szükség, hogy megoldják a hétvégi hosszabbítást. Ráadásul kevés járművezető van, így a bérezés mellett a vezetők teljes beosztását is variálni kellett a 2-es vonalon. Az átszervezést nehezíti, hogy a járművezetők munkáját precízen szabályozzák, így akár egy óra pluszmunka elosztása is komoly gond lehet.
A sofőrhiányt úgynevezett „forgalom megsegítőkkel” pótolhatják, ők Bíró Endre szerint nem főállású metróvezetők, csak „beugrósok”, és az ő bérezésük is többletköltségként merülhet fel. Az automata 4-es metrónál a biztonsági őröknek kell túlórát fizetni, illetőleg új beosztást intézni – tette hozzá.
Bár a szakember azt pontosan nem tudja megmondani, mekkora többletköltséggel jár az üzemidő hosszabbítása, de a bérek mellett jelentős összegbe kerülhet az energiaszámla is. Bíró Endre attól tart, hogy a felmerülő pluszköltségek csupán egy részét fizeti ki a megrendelő, a BKK vagy a BKV, és a hiányzó összeget a karbantartástól vagy a fejlesztésektől veszik el.
A BKK szerint „az M2-es és az M4-es metró hétvégi üzemidejének egy órával történő meghosszabbítása nagyságrendjét tekintve e két vonalon a heti csaknem 7300 indulás további 50 indulással való kiegészítését jelenti. Így a kapcsolódó többletráfordítás nagyságrendje a teljes metróüzem üzemeltetési volumenéhez képest néhány tizedszázalékos értéket képvisel”.
Új minősített hitelterméke vezet be a Magyar Nemzeti Bank. Milyen előnyöket tartogat ez a lehetőség a vállalkozások számára?
Kedvező lehetőség a likviditás javítására feldolgozóipari vállalatok számára.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Túlélte önmagát és még mindig nem halt meg egészen az internet hőskorának keskenysávú, telefonfüggő, analóg kapcsolatfelépítése. Hogyan is működött a modem, és mi volt az akusztikus csatoló?
Földes András riportja Munkácsról.
A hánykolódó gép sötétbe borult fedélzetén sikoltoztak az utasok.
Kis magyar abszurd – írja Hadházy Ákos.
Egyre jobban hasonlít a valóság az 1984-re.
„Meglátom majd, hogy kinek a hibája.”