szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Saját családtagjaiknak kötnek a postások biztosítást, hogy meglegyen az éves keretük – írták többen a postai dolgozók panaszairól szóló cikkünkre reagálva. A Magyar Posta szóvivője a Rádió 1-nek azt mondta: retorziók nincsenek, de a jutalom csökkenhet, ha nem teljesítenek jól.

A Rádió 1 reggeli műsorában is foglalkoztak a postások panaszairól szóló cikkünkkel. A Balázsék néven futó műsorban arról is szó volt: a postások valóban tudják, hogy lassú az ügyintézés, de biztosításokat kell ajánlgatniuk, volt, akit raportra hívnak, ha nem jön össze ebből az éves keret, és egyébként is hatalmas a munkaerőhiány. Szóba került az RTL Híradójának egy múlt heti összeállítása is, amelyben arról volt szó, a levélként feladott csomagokat már meg sem próbálják kivinni, hanem csak az értesítőt dobják be.

A Magyar Posta szóvivője, Panulin Ildikó azt mondta: nincs olyan központi utasítás, hogy csak értesítőt dobjanak be. Bizonyos méretnél nagyobb leveleket nem köteles a postás kézbesíteni, az olyanok okoznak problémákat, amelyek nem férnek bele a postaládába. Egyszerűen nem tudjuk beletuszkolni a postaládába, nem is szabad ilyet tenni – mondta.

Nem mondanám azt, hogy bajban van – így fogalmazott a szóvivő a posta mostani helyzetéről. Szerinte nincs nagy munkaerőhiány, tavasz óta több, mint 600-zal több dolgozójuk van. De

egyszerűen egy fokozott időszakról beszélünk, ami a posta életében is fokozott,

szerinte nyilvánvaló, hogy karácsonykor a boltokban és a postán is többen vannak.

Az életbiztosításokról annyit mondott: „a kell egy erős kifejezés, ez egy ajánlás”. Dorgáló levelet ő még nem látott, éves cél azonban létezik. Azt a dolgozónak kell felmérnie, olyan-e a helyzet, hogy ajánlhatja a biztosítást. Figyelmeztetést nem kapnak, ha rosszul állnak az éves céljukkal, jelzést azonban igen – ismerte el. A szóvivő szerint „nem történik semmi”, ha nincs még meg az éves cél. A postás azonban jutalékot kap az eladott pénzügyi termékek után, tehát neki is érdeke, hogy minél többet adjon el.

Saját családjuknak kötnek a postások biztosítást

A szóvivőt hallva a postások tömegesen kezdtek el sms-eket küldeni a rádiónak. Mint egyikük megírta, kötelező a biztosítást ajánlani, és próbavásárlókkal ellenőrzik, hogy ezt betartják-e, más pedig azt mondta, 15 ezer forintot levontak tőle, mert nem adott el elég sorsjegyet. Akad olyan is, aki arról küldött üzenetet: saját maga kötött biztosítást, hogy meglegyen a keret. Egy postai dolgozó pedig elküldte egy reggeli napindító értekezleten kapott üzentet, benne olyan mondatokkal, mint hogy „eredményt várok, és nem magyarázkodást”. Egy ügyfél pedig azt írta: már korábban is megtörtént, hogy a felesége egész nap otthon volt, mégsem csöngettek be hozzá.

Már fűnek-fának kötsz, hogy megmaradjon az állásod

– mondta egy betelefonáló postás a biztosításokról. Minden reggel megkapják az adatokat, hogyan állnak a kvótájukkal, és a jutalmuk lesz kevesebb, ha nem elég ügyfelet beszélnek rá ezekre. Úgyhogy megkötik a biztosítást saját magukra, illetve családtagjaikra, és ez után fizetik a havidíjakat, de inkább választják ezt, mint azt, hogy a munkájuk kerüljön veszélybe.

Arról is írtunk: a régóta a cégnél dolgozók fizetése alacsony, az ideiglenesen felvetteket pedig magasabb fizetési ígérettel csábítják. A szóvivő erről azt mondta: a logisztikában valóban magasabbak a fizetések. Ráadásul szerinte sokan keverik a bruttót és a nettót, ezért lehetnek félreértések.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!