szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Megtakarít azon a BKV, hogy csak részben jár a 3-as metró a pálya- és állomásfelújítás idején, de amit ezen megspórol, azt elviszik a pótlással járó többletkiadásai.

A fővárosi közlekedési és közlekedésszervezési cégnek pedig további pénzügyi teher, hogy a hármas metró északi szakaszának felújítása alatt pótló járatokat kell üzemeltetnie – írta a Világgazdaság.

A működési kiadásokat csökkenti, hogy nem jár a metró, de növeli a metró pótlása, illetve egyes busz- és villamosjáratok sűrítése – válaszolta a lapnak a BKV.

A metróágazat költségcsökkenése jelentősen elmarad a pótlás és a sűrítés többletétől, mert egyrészt a metró fajlagos költsége a legalacsonyabb, másrészt a leállás átmeneti jellege miatt nem minden költségfajtánál jelentkezik megtakarítás.

Az M3-as vonalon folyó munkák jövőre 5,6 milliárd forinttal növelik a BKV ráfordításait az ideihez képest a megrendelő, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) Zrt. által tervezett teljesítményelvárások alapján.

Az M3-as vonal éves üzemeltetési és karbantartási közvetlen költsége 10,2 milliárd forint, ebből 1,6 milliárd az értékcsökkenés – közölte a BKV.

Az összehasonlítás azért is nehéz, mert a metró által korábban szállított utasoknak vélhetően csak egy része száll át buszra vagy az M12-es és M14-es villamosra, lehetnek, akik alternatív vonalat használnak.

De a BKV szerint a felújítás alatt a buszos pótlás, valamint a busz- és villamosjáratok sűrítésének becsült költsége havi 600-660 millió forint, ami az egyes szakaszok pótlási sajátosságai és a felújítási ütemezés miatt nem egyenletesen oszlik el.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!