Nyersanyagpiaci kilátások 2025 második felére
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A Duna-Buda két pályaműve a helyre vadászó autósok idegrendszerével csak „marginálisan foglalkozik”.
Száztízen vették ki, de mindössze ketten futottak neki a Felhévíz és a Műegyetem közötti négy rakpartszakasz megújítására kiírt pályázatnak. Az első díjat a Korzó Tervezési Stúdió Kft., a második díjat S73 Tervező Iroda Kft. vehette át, a megvalósítás során a Korzó terveit az S73 ötleteivel fogják kiegészíteni.
A budai Duna-part erősen kompromisszumos területnek számít: mivel Budán nincs körutas-sugárutas rendszer, az alsó rakpart tehermentesítését egyszerűen nem sikerül megugrani. A rakpart itt ráadásul olyan keskeny, hogy a pesti oldallal ellentétben még gyalogossávot sem lehetett kialakítani, így nem biztosított a folyópart végigjárhatósága. Tovább bonyolítja a helyzetet, hogy a felső rakpart a mellette sorakozó épületek, illetve a pesti panoráma miatt turisztikai célpont, így a közparkok felületét növelni kellett.
Innen szép nyerni, de úgy fest, az autósok egyáltalán nem fognak. Az Építészfórum tervbírálata szerint a két pályamű a négy akcióterületen (Műegyetem, Bem tér, Lukács fürdő, Szépvölgyi út és Árpád fejedelem út sarka, illetve esetleg a Fő utca) „a parkolási kérdéskörrel csak marginálisan foglalkozik”. Konkrétabban fogalmazva: a parkolóhelyekből csinálnának zöldfelületet, a Bem téren például az ott lakók parkolása is veszélybe kerülhet.
A látványterveken jól kivehető, hogy milyen mértékben csökken a parkoló a Műegyetem előtt, illetve a Bem téren, ahol két útszakaszt teljesen közparkosítanának. A Szépvölgyi út–Árpád fejedelem útja-csomópont és a Slachta Margit rakpart közötti a zöldfelület megújítása szintén a forgalom kárára történhet majd, mivel az egyik pályázatban nagyon alacsonyra tervezték a forgalom átbocsátóképességét, a másikban pedig nem elégséges a biztosított forgalmi irányok száma.
A Főpolgármesteri Hivatal szerint a terv végleges formáját várhatóan februárban nyeri el.
Mi várható a piacokon a globális gazdasági bizonytalanság, a kereskedelmi háborúk és a geopolitikai konfliktusok időszakában?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A bvk hosszú távú döntés, az adózási kérdéseket ezt figyelembe véve célszerű kezelni.
David Zucker, a Naked Gun rendezője biztosan nem nézi meg a Liam Neesonnal készült negyedik részt, mert az szerinte ötlettelen másolat lesz csupán. A ZAZ-trió egyharmadával Leslie Nielsen fingógépéről, a pilótás pedofilpoénokról, a Top Secret bukásáról és O.J. Simpsonról is beszélgettünk. És persze a Csupasz pisztoly 4-ről, amiből kihagyták.
Nem világos, hogy a leginkább szablyacsörgetésnek tekinthető kereskedelmi háború átmegy egy langymeleg állapotba, vagy augusztus elsején totális káosz lesz a vége.
Vajon eljön az idő, amikor a boltok nekünk fizetnek majd azért, hogy náluk vásároljunk? Nem tudni, de tény, történelem során volt néhány furcsa példa arra, mi miért került kevesebbe és ennek mi lett a következménye. Elek Péter hozott is párat a Duma Aktuál közönségének.