Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Váradi József a légitársaság harmadik negyedéves eredményeinek értékelésekor vetette fel az áremelést, de annak mértékét nem becsülte meg.
A repülőjegyárak kisebb mértékű emelkedésére számít 2018-ban a Wizz Air vezérigazgatója.
Váradi József a cég harmadik negyedéves pénzügyi eredményének közzététele után az MTI-nek elmondta: a cég kiadásai között a két legnagyobb tétel, a kerozin- és a bérköltség is jelentősen nőtt, előbbi 33, utóbbi 28 százalékkal. Az üzemanyag árát piaci tényezők befolyásolják, a légitársaság legfeljebb tompíthatja azokat megfelelő fedezeti ügyletekkel. A munkaerőköltségeket leginkább a pilóták fizetésének emelkedése okozta.
A költségek emelkedését ellensúlyozza részben, hogy egyre több Airbus A321-es érkezik a flottába, amelyek 10 százalékkal olcsóbban üzemeltethetőek, mint az A320-asok.
Ezekkel együtt Váradi József arra számít, hogy kis mértékben emelkedhet az átlagos jegyár idén, mert a költségek növekedése miatt a légitársaságok visszafogják a kapacitásaikat, amely áremelkedéshez vezet.
Váradi József reagált azokra a korábbi olasz sajtóhírekre is, amely szerint a Wizz Airt érdekli az Alitalia egy része. Elmondása szerint Olaszország a második legnagyobb európai piacuk, egyelőre tanulmányozzák a fejlődési lehetőségeket, tárgyaltak is, de ajánlatot nem adtak be a csődhelyzetben lévő olasz légitársaságra, így semmilyen kötelezettségük nincs.
A Wizz Air szerdán jelentette, hogy rekordméretű, 14 millió eurós nyereséget termelt a december 31-ével végződött harmadik pénzügyi negyedévben. Az árbevétel 24 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, 421,2 millió eurót tett ki, a kiegészítő árbevétel 21,3 százalékkal 181,1 millió euróra emelkedett. A kiadások főként a kerozin 33 százalékos drágulása miatt 25,4 százalékkal 408 millió euróra nőttek.
Az üzemi eredmény így 14,6 millió euró volt a negyedév végén, 5,6 százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel korábban, az adózott eredmény pedig 14 millió euró volt, 3,6 százalékkal több, mint 2016 harmadik negyedévében.
A Wizz Air a harmadik negyedévben 7,1 millió utast szállított, 24,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, a járatok kihasználtsága pedig 1,4 százalékponttal 89,4 százalékra javult.
Az időszak végén a Wizz Air 88 Airbus A320-as és A321-esből álló flottát üzemeltetett, 28 bázisáról 44 ország 145 célállomását kötötte össze több mint 550 útvonalon.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Kényszerhelyzetben van Orbán: Tusványoson újat és nagyot kell mondania, mint például egy vaskos jóléti csomag vagy egy népszavazás, emellett csak „kötelező elem” lehet Magyar Péter, az LMBTQ-emberek és az ukránok pocskondiázása. A Tisza elnöke sem dőlhet azért hátra: fel kell vennie a kesztyűt és kormányzóképességet is kell mutatnia.
Kigyulladt egy kioszk, a tűz átterjedt a kis boltokra, ahol egymás után robbantak fel a túlhevült gázpalackok.
A katasztrófavédelem több tanácsot is adott a várható rossz idő miatt.