szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Váradi József a légitársaság harmadik negyedéves eredményeinek értékelésekor vetette fel az áremelést, de annak mértékét nem becsülte meg.

A repülőjegyárak kisebb mértékű emelkedésére számít 2018-ban a Wizz Air vezérigazgatója.

Váradi József a cég harmadik negyedéves pénzügyi eredményének közzététele után az MTI-nek elmondta: a cég kiadásai között a két legnagyobb tétel, a kerozin- és a bérköltség is jelentősen nőtt, előbbi 33, utóbbi 28 százalékkal. Az üzemanyag árát piaci tényezők befolyásolják, a légitársaság legfeljebb tompíthatja azokat megfelelő fedezeti ügyletekkel. A munkaerőköltségeket leginkább a pilóták fizetésének emelkedése okozta.

A költségek emelkedését ellensúlyozza részben, hogy egyre több Airbus A321-es érkezik a flottába, amelyek 10 százalékkal olcsóbban üzemeltethetőek, mint az A320-asok.

Ezekkel együtt Váradi József arra számít, hogy kis mértékben emelkedhet az átlagos jegyár idén, mert a költségek növekedése miatt a légitársaságok visszafogják a kapacitásaikat, amely áremelkedéshez vezet.

Váradi József reagált azokra a korábbi olasz sajtóhírekre is, amely szerint a Wizz Airt érdekli az Alitalia egy része. Elmondása szerint Olaszország a második legnagyobb európai piacuk, egyelőre tanulmányozzák a fejlődési lehetőségeket, tárgyaltak is, de ajánlatot nem adtak be a csődhelyzetben lévő olasz légitársaságra, így semmilyen kötelezettségük nincs.

A Wizz Air szerdán jelentette, hogy rekordméretű, 14 millió eurós nyereséget termelt a december 31-ével végződött harmadik pénzügyi negyedévben. Az árbevétel 24 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, 421,2 millió eurót tett ki, a kiegészítő árbevétel 21,3 százalékkal 181,1 millió euróra emelkedett. A kiadások főként a kerozin 33 százalékos drágulása miatt 25,4 százalékkal 408 millió euróra nőttek.

Az üzemi eredmény így 14,6 millió euró volt a negyedév végén, 5,6 százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel korábban, az adózott eredmény pedig 14 millió euró volt, 3,6 százalékkal több, mint 2016 harmadik negyedévében.    

A Wizz Air a harmadik negyedévben 7,1 millió utast szállított, 24,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, a járatok kihasználtsága pedig 1,4 százalékponttal 89,4 százalékra javult.

Az időszak végén a Wizz Air 88 Airbus A320-as és A321-esből álló flottát üzemeltetett, 28 bázisáról 44 ország 145 célállomását kötötte össze több mint 550 útvonalon. 

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Jamie Cullum csak jövőre, de Tom Jones már idén fellép a VeszprémFesten

Jamie Cullum csak jövőre, de Tom Jones már idén fellép a VeszprémFesten

Amerikában is vannak mesterfokozatú horrorkaravánok

Amerikában is vannak mesterfokozatú horrorkaravánok

Eladó a világ leggyorsabb szedánja, egy mára 12 éves Mercedes, ami 370 km/h-val megy

Eladó a világ leggyorsabb szedánja, egy mára 12 éves Mercedes, ami 370 km/h-val megy