szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Az Onbox az e-mailezés forradalmasítását ígérte, de ez nem igazán lelkesíti a felhasználókat.

A látogatottsága alapján nem tűnik sikertörténetnek a 643 millió forintos költségvetéssel kifejlesztett online levelező rendszer, az Onbox, amely az e-mailezés forradalmasítását ígérte, és ez az ígéret a magyar államnak is sokat ért: a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap 340 millió forint közpénzzel támogatta meg.

A projekt mögött az Origót is kiadó New Wave Media Group áll, amelynek Matolcsy György MNB-elnök fia, Matolcsy Ádám a vezetője.

Három hónappal a projekt indulása után az Index nézte meg, hogy mennyire indult be az Onbox. A Similarweb statisztikái alapján a lap azt írja, hogy a levelező október óta havi átlagban 150 ezer látogatóval fut. A Google Analytics, az átkattintások és két hasonló látogatottságú blog adataival összevetve azonban az Index napi ezer látogatónál is kevesebbre becsüli az Onbox felhasználóinak a számát. Az auditált látogatottsági stasztikák szerint pedig még alacsonyabb a látogatószám: a friss adatok szerint január eleje óta 2-300 között mozog, de február első hétvégéjének két napján mindössze 157, illetve 159 felhasználó vetődött az Onbox.hu-ra.

Vagyis alig használják a rengeteg pénzből összerakott rendszert, ráadásul az indulás óta nem látszanak fejlesztés jelei sem, és a Facebookon is összesen két bejegyzés született az Onbox hivatalos oldalán az indulás óta

Az Onbox az Indexnek küldött hivatalos válaszában azt írta: „Nem 340M ft-ot költött a New Wave Media Group az Onbox 1.0 B2C-re, az “email 2.0” projekt végterméke 2019 nyarán áll elő – tehát a 340 M ft-ot 24 hónap alatt fordítja fejlesztésekre a cég. Az Onbox 1.0 B2C egy új technológia kialakításának első lépése.” 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!