Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A magyar autópiacot egyértelműen a nyugati használt import hajtja már évek óta. Az utakon futó személygépkocsik átlagéletkora 14,5 év, a dízelüzemű kocsik aránya pedig 28 százalék. Így nem is meglepő - írja a G7.hu hírportál - hogy a népességhez képest Magyarországról évek óta messze a legtöbben keresnek rá a kettőstömegű lendkerék témakörre
A kettős tömegű lendkerék az utóbbi 15-20 évben gyártott dízelautók egyik fontos alkatrésze, amelyet ráadásul az utóbbi tízévben egyre gyakoribbá váló kisméretű benzines turbómotorokhoz is sokszor beszerelnek az autógyárak. A kettőstömegű lendkerék a motor által keltett rezgéseket csillapítja, hogy kímélje a kapcsolódó alkatrészeket, például a sebességváltót és a kuplungot.
A G7 elemzése szerint akinek dolga akad vele, örökre megjegyzi a kettős lendkereket, a használat módjától függően ugyanis ez 200-300 ezer kilométer után szinte biztosan tönkremegy, és a cseréje több százezer forintba kerül. Sőt, ha a munkaigényes javítást márkaszervizben végzik gyári minőségű alkatrészekkel, akkor egy prémium márkánál milliós összeget is elkérnek érte. Az idősebb autóknál a kettős lendkerék elhasználódása gyakorlatilag a gazdasági totálkárral lehet egyenlő.
Az importált használtautók átlagéletkora 11 év felett van, évi átlagos 20 ezer kilométer futásteljesítménnyel számolva pedig éppen az jön ki, hogy olyan autók jönnek be, amelyeknél a gyári szerelésű lendkereket hamarosan cserélni kell. Az osztrák és német autósoknak nagyon nem éri meg a kinti munkaerő-költségek mellett a javításba belevágni, valószínűleg inkább továbbadják a kocsit a magyar neppernek.
A keresési toplista harmadik és a negyedik helyén Ausztria és Németország áll, két olyan ország, ahonnan a magyar használtautó-import java származik. Ebből arra következtethetünk, hogy a rendkívül intenzív magyarországi érdeklődés mögött az állhat, hogy a nagyjavítás előtt álló kocsikat hozzák be tömegesen. Nálunk pedig a bajba jutó új tulajdonosok próbálnak kétségbeesetten megoldást találni az alkatrész cseréjére az interneten.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A szexet kínálók és a digitális izgalomra vágyók Covid alatti egymásra találása röpítette az egekbe az OnlyFanst, melyen most jó pénzért túladna a nyilvánosságot kerülő tulajdonosa.
A Tisza Párt elnöke Szabó Tündére utalva reagált a Róka Rékáról szóló hírekre.
A humorista szerint a miniszterelnök hazudik, amikor azt mondja, hogy számíthatnak rá a kárpátaljai magyarok.
Az „aki akar, az dolgozhat” kijelentés ugyanakkor számos vidéken nem több, mint hiú ábránd.
Olaszországi nyaralása idején történt végzetes baleset.