Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A hazai buszok vásárlását előíró kormányhatározat csak egyvalamivel nem foglalkozik.
A kormány „a hazai buszgyártás további erősítése érdekében” a helyi autóbuszos személyszállítási közszolgáltatást ellátó önkormányzatokra és buszos cégeikre is kiterjeszti azt az adatszolgáltatási kötelezettséget, amely eddig csak a regionális közlekedési központokra és a Volánbusz Zrt.-re, tehát a távolsági közlekedési cégekre vonatkozott.
A tájékoztatást a 2016-ban létrehozott Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság kapja meg, amelynek feladata „az autóbusz-beszerzések iparpolitikai céloknak megfelelő előkészítésének előmozdítása, a beszerzési szempontok egységesítése és a magyar autóbuszipar fejlődésének elősegítése”. Ezt a testületet a nemzetgazdasági miniszter vezeti, tagja néhány államtitkár és Budapest főpolgármestere.
A kedden közzétett kormányhatározat azzal nem foglalkozik, hogy létezik-e kellő számú és minőségű magyar gyártmányú autóbusz, de emlékezetes, hogy éppen Budapesten, a metrópótlással kapcsolatban voltak nézeteltérések a kormány és a főváros között arról, honnan szerezzenek be vagy béreljenek autóbuszokat.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az orosz elnök úgy véli, hogy országa gazdasága és hadserege elég erős ahhoz, hogy bármilyen további nyugati intézkedésnek ellenálljon.