Céges bankkártyák – Hogyan osszunk?
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
A Budapest és Bukarest közötti vasúti infrastruktúra alkalmatlan arra, hogy fejlesszék, újat kell építeni, ha gyorsvasutat akarnak. Akár 3000 milliárd forint is lehet a költség.
Hiába nagy az egyetértés a magyar és a román kormány között a Budapest–Kolozsvár–Bukarest-gyorsvasútról, nem tudni, hogy ki finanszírozná az építkezést – írta a Magyar Nemzet. A 850 kilométeres pályát becslések szerint tízmilliárd euróból, vagyis több, mint 3000 milliárd forintból lehetne felújítani. A rendkívül magas szám úgy jön ki: kilométerenként 10 millió euró lehet az óránként 250 kilométeres sebességre alkalmas pálya építési költsége sík terepen, hegyvidéken pedig akár 80-100 millió euróba is kerülhet egy kilométer. Szijjártó Péter korábban arról beszélt, hogy a magyar kormány egymilliárd forintot különített el a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére.
Románia óriási lemaradásban van az infrastruktúrafejlesztés terén, a vasúton évente néhány kilométer sínpárt újítanak csak fel. Kelet-Magyarországon sem túl gyors minden vonat, de Bukarest és Nagyszeben között most óránként 61, Nagyszeben és Arad között pedig óránként 47 kilométert tesznek meg átlagosan. Ráadásul az elmúlt években csak nőtt a menetidő, a Bukarest–Arad-távolságot ma másfél órával hosszabb idő alatt teszik meg a vonatok, mint az 1970-es években.
Folyamatosan bővül a céges bankkártyapiac. A kínálaton egyre inkább látszik, hogy a neobankok megjelenése versenyre készteti a hagyományos bankokat is.
Részletesen bemutatjuk az ilyen esetben felmerülő kötelezettségeket, amelyekkel számolni kell.
Egyre több szektorban kötelező a felelősségbiztosítás. Mire nyújt valódi védelmet? És mikor fizetjük hiába a díjat?
Július 1. fontos határidő a megváltozott a gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszerének (TEÁOR) változása miatt.
2021 óta az 55 fontos csúcsról 10 fontra csökkent a Wizz Air részvényeinek árfolyama, a befektetők az elmúlt 15 céges jelentésből 13-ra negatívan reagáltak. A magyar gyökerű légitársaság életét a háborúk és az olajárak sem könnyítették meg, de a mélyrepülésben a menedzsment is szerepet játszott Bukta Gábor, a Concorde elemzője szerint.
A biztos pártválasztóknál 44-37-re vezet a Tisza a Fidesszel szemben, a Mi Hazánknál viszont erősen rezeg a léc a kutatás szerint.
A rendelkezés alól csak olyan kiemelt cégek mentesülnek, mint a MÁV vagy az MVM.
A gyanúsított és az áldozat együtt indult Nagykanizsáról Ausztriába.
A Messinai-szoros alig pár kilométer, ennél jóval hosszabb hidat is képesek már építeni a szakemberek.
A 15 év után leköszönő Máté Gábort váltja.