Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
A brit kormánynak elege van a légitársaságok extra díjaiból, és ezért új irányelveket tervez például a névváltoztatásért vagy a beszállókártya újbóli kiadásáért felszámolt díjakról.
Az új repülési stratégia keretében a brit kormány egyúttal javítani szeretne a repülőjegy vásárlásával kapcsolatos információk gyors és pontos megismerésén. Elizabeth Sugg szállítási miniszter szerint az utasok sokszor többet fizetnek, mint amibe a jegy eredetileg került volna.
A repülési és szállítási szolgáltatásokat nyújtó CarTrawler cég jelentése szerint 2016-ban 66 légitársaság csak a mellékes díjakból – például a névváltoztatásért vagy a beszállókártya újbóli kiadásáért – 45 milliárd dollárt szedett be.
A Ryanair például – a társaság honlapja szerint is – 160 fontot számol fel, ha a jegyen szereplő utas neve változik. Míg a brit kormány úgy véli, hogy az extradíjakkal kapcsolatos tájékoztatás nem megfelelő, a Ryanair hangoztatta, hogy náluk nincsenek rejtett költségek, és az internetes foglalás folyamata végig átlátható.
Az USA-ban a szállítási minisztérium decemberben ejtette azt a két kezdeményezést, hogy érthetőbbé tegyék az utasok számára a különdíjakat. Az indoklás szerint a szabályozás egyszerűsítésével az üzleti költségek csökkentését támogatták.
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Több világörökségi védelmet élvező épület is van a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő kínálatában, ezekből nem kér állítólag Orbán Viktor vejének cége.