Miért veszélyes halogatni a digitalizációt? Cégvezetőként ezeket érdemes átgondolnia!
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Ez a kérdés foglakoztatja most a francia parlament fenntartható fejlődésért felelős bizottságát és a vendéglősöket tömörítő szakmai szervezetet.
A „doggy bag” ugyanis jelenleg Franciaországban sokkal kevésbé elterjedt, mint Nagy-Britanniában vagy Ázsiában és sok más európai országban. Magyar éttermek is javasolják, hogy szívesen becsomagolják a megmaradt ételt. Ezt a csomagot nevezik angolul „doggy bag-nek”, vagyis kutyás csomagnak. De Franciaországban a legendás éttermi kultúra és a csúcs gasztronómia őshazájában ez nem divat- írja a Le Figaro.
Idén márciusban a fenntartható fejlődésért felelős francia parlamenti bizottságban az élelmiszerpazarlás megfékezése érdekében született meg a javaslat, hogy tegyék kötelezővé a maradék becsomagolását Franciaországban. Az előterjesztő képviselő szerint az éttermekben ötször akkora a pazarlás, mint a háztartásokban és vendéglői adagonként 160 gramm még fogyasztható élelmiszer megy veszendőbe, vagyis minden felszolgált adagból egy eurónyi kaja kerül a kukába.
Persze a „doggy bag”-gel kapcsolatban vannak reális kérdések. Például: csomagolható-e a gyorsan romlandó majonéz vagy csokikrém. Ezt a törvényjavaslat alkotói sem preferálják. De azt mondják: áttörhető egy lélektani határ, ha a csomagot nem doggy bag-nek, hanem „gourmet bag”-nek, tehát inkább „ínyenccsomagnak” nevezik.
Az élelmiszerpazarlás ellen kampányoló francia zöldek szerint évente 16 milliárd eurónyi élelmiszer megy pocsékba a termőföldtől, az állattenyésztő telepektől a szupermarketeken, az éttermeken át a háztartásokig. Ezt a pazarlást meg kell állítani. A francia vendéglátósokk szövetsége azt mondja, eddig is sokat tettek a pocsékolás megfékezésére, de a kötelező doggy bag újabb fölösleges terhet rakna az egyébként is gondokkal küzdő vendéglátóiparra.
A gondokról csak annyit, hogy amikor jó 10 éve az éttermi áfa Franciaországban a felére csökkent, érdekes módon ez az adómérséklés a vendéglői árakban nem tükröződött. Sőt, folyamatos az árak emelkedése, mert Franciaországban újra felszálló ágban van a turizmus és a Nyugat végső válságát valahogy nem érzékelő hazai fogyasztók is egyre szívesebben járnak vendéglőkbe.
Aki időben cselekszik, hatékonyabban működik és pályázatokhoz, új piacokhoz is hozzáférhet.
Bővült azon fejlesztési lehetőségek köre, amelyekre a Demján Sándor Tőkeprogramban forrást igényelhetnek a vállalkozások.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Már egyetlen, megfelelően kiválasztott MI-eszköz révén is jelentős hatékonyságnövekedést érhetnek el a kisebb cégek is.
A Blinken OSA Archívum most közzétett dokumentumai mindennél beszédesebbek.
Indítsa el a háttérben és hallgassa meg szerzőink legjobb írásait! A héten: befagyott klímaprogram és szépségipari balesetek.