Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Az utolsó állomásokat 2023 végéig akadálymentesítik.
A felújítás alatt álló 3-as metróvonal húsz állomásából tizennyolc lesz akadálymentesen megközelíthetővé, a tervek szerint öt állomáson úgynevezett ferdepályás lifteket építenek. Az erről szóló megállapodást Tarlós István főpolgármester és Kovács Ágnes, a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségének (MEOSZ) elnöke ma írta alá.
A tárgyalás az után gyorsult fel, hogy engedélyezték a népszavazást az akadálymentesítésről. Tarlós tavaly még azt mondta a hvg.hu-nak: „Gondolja, hogy a szívem szerint nem biztosítanék magas szintű akadálymentesítést is? De hány százaléka jár a mozgásszervi nehézségekkel küzdő embereknek metróval, és hány százaléka nem ilyen a metrón utazóknak?”
A mostani megállapodással várhatóan speciális ferdepályás kabinfelvonókkal oldják meg az akadálymentesítést az Arany János utca, a Ferenciek tere, a Kálvin tér, a Corvin-negyed és a Klinikák állomoson.
A Dózsa György út metróállomás akadálymentesítését a metróvonal északi szakaszának felújítása után, a forgalomba helyezést követően végzik majd el, legkésőbb 2020 szeptember végéig. Az Ecseri út és a Pöttyös utca esetében ideiglenesen korlátlifteket építenek, végleges megoldás 2023. december 31-ig születhet.
A Közlekedő Tömeg Egyesületnél úgy látják, hogy valójában semmi sincs még megoldva a metró akadálymentesítésével kapcsolatban.
A Határ útnál és a Népligetnél csak a peron és az aluljáró között lesz biztosított az eljutás, az aluljáró felújításáról egyelőre nem tudni semmit. A Nyugati pályaudvar, Dózsa György út, Árpád híd, Nagyvárad tér, Népliget, Újpest-központ megállóknál a felszínen a legtöbb irányban nincs közvetlen gyalogátkelő, vagyis még ha fel is jut valaki a metróból, sok esetben csak 500-800 méteres kerülőkkel tud átkelni a csomópont egyik oldaláról a másikra – írta az egyesület, amikor a Fővárosi Közgyűlés elé került az ügy.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
Közéjük Charles Leclerc fért be.