A Fővárosi Közgyűlés szerdán dönthet a 3-as metróvonal felújításával kapcsolatban több állomás akadálymentesítéséről és a taxirendelet módosításáról.
Az Arany János utca, Ferenciek tere, Kálvin tér, Corvin-negyed és a Klinikák állomás speciális akadálymentesítéséről van most szó: ezekben a megállókban a tervek szerint úgynevezett ferdepályás lifteket építenének.
A testület a taxisok javaslatára módosíthatja a taxirendelet, így július elsejétől drágább lehet Budapesten taxival utazni: a jelenlegi 450 forintos alapdíj 700 forintra emelkedhet, a kilométerdíj 280-ról 300 forintra nőhet, a percenkénti várakozási díj pedig 70-ről 75 forintra.
A Fővárosi Közgyűlés a több mint ötven előterjesztés között tárgyalhat a Lánchíd felújításáról, valamint a városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós szerződésről is.
Közlekedő Tömeg Egyesület: A felszíni akadálymentesítés is fontos lenne
A Közlekedő Tömeg Egyesületnél úgy látják, hogy valójában semmi sincs még megoldva a 3-as metró akadálymentesítésével kapcsolatban.
A Határ útnál és a Népligetnél csak a peron és az aluljáró között lesz biztosított az eljutás, az aluljáró felújításáról egyelőre nem tudni semmit. A Nyugati pályaudvar, Dózsa György út, Árpád híd, Nagyvárad tér, Népliget, Újpest-központ megállóknál a felszínen a legtöbb irányban nincs közvetlen gyalogátkelő, vagyis még ha fel is jut valaki a metróból, sok esetben csak 500-800 méteres kerülőkkel tud átkelni a csomópont egyik oldaláról a másikra – olvasható az egyesület közleményében.
A Klinikák, Corvin-negyed, Kálvin tér, Ferenciek tere, Arany János utca, és Nyugati pályaudvar állomásoknál tervezett ferdelift építését még csak most kezdik vizsgálni, de a megépítés árát már most odaítélné a közgyűlés a BKV-nak.
Pedig a ferdeliftek alkalmazása elemi hatással van egy állomás kijáratának áteresztőképességére: maga a felvonó lassú, és csak jelentős áldozatok árán építhető be, kevesebb mozgólépcső lesz ugyanis a lift mellett, vagy ugyanannyi, de azok szűkebbek lesznek. És ez már nem csak a mozgásukban korlátozottakat érinti, hanem a metró összes utasát – vetették fel.
Az egyesület szerint tételes kimutatás szükséges arról, hogyan módosítják a ferdeliftek az egyes állomási kijáratok áteresztőképességét. Ezen felül tervek és költségvetés szintjén is garantálni kell, hogy még a metrófelújítás befejezése előtt kiépüljenek a szükséges felszíni zebrák, és megújuljon az összes aluljáró.