szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Közlekedő Tömeg Egyesület a szerdai fővárosi közgyűlés előtt arra hívta fel a figyelmet, hogy több metróállomáson csak a peron és az aluljáró akadálymentes összekötését teszik lehetővé, az aluljáró és a felszín közötti kapcsolat sorsa bizonytalan. A ferdepályás liftek beépítésének tervét is kritizálták.

A Fővárosi Közgyűlés szerdán dönthet a 3-as metróvonal felújításával kapcsolatban több állomás akadálymentesítéséről és a taxirendelet módosításáról.

Az Arany János utca, Ferenciek tere, Kálvin tér, Corvin-negyed és a Klinikák állomás speciális akadálymentesítéséről van most szó: ezekben a megállókban a tervek szerint úgynevezett ferdepályás lifteket építenének.

A testület a taxisok javaslatára módosíthatja a taxirendelet, így július elsejétől drágább lehet Budapesten taxival utazni: a jelenlegi 450 forintos alapdíj 700 forintra emelkedhet, a kilométerdíj 280-ról 300 forintra nőhet, a percenkénti várakozási díj pedig 70-ről 75 forintra.

A Fővárosi Közgyűlés a több mint ötven előterjesztés között tárgyalhat a Lánchíd felújításáról, valamint a városnéző buszok üzemeltetésére vonatkozó koncessziós szerződésről is.

Közlekedő Tömeg Egyesület: A felszíni akadálymentesítés is fontos lenne

A Közlekedő Tömeg Egyesületnél úgy látják, hogy valójában semmi sincs még megoldva a 3-as metró akadálymentesítésével kapcsolatban.

A Határ útnál és a Népligetnél csak a peron és az aluljáró között lesz biztosított az eljutás, az aluljáró felújításáról egyelőre nem tudni semmit. A Nyugati pályaudvar, Dózsa György út, Árpád híd, Nagyvárad tér, Népliget, Újpest-központ megállóknál a felszínen a legtöbb irányban nincs közvetlen gyalogátkelő, vagyis még ha fel is jut valaki a metróból, sok esetben csak 500-800 méteres kerülőkkel tud átkelni a csomópont egyik oldaláról a másikra – olvasható az egyesület közleményében.

A Klinikák, Corvin-negyed, Kálvin tér, Ferenciek tere, Arany János utca, és Nyugati pályaudvar állomásoknál tervezett ferdelift építését még csak most kezdik vizsgálni, de a megépítés árát már most odaítélné a közgyűlés a BKV-nak.

Pedig a ferdeliftek alkalmazása elemi hatással van egy állomás kijáratának áteresztőképességére: maga a felvonó lassú, és csak jelentős áldozatok árán építhető be, kevesebb mozgólépcső lesz ugyanis a lift mellett, vagy ugyanannyi, de azok szűkebbek lesznek. És ez már nem csak a mozgásukban korlátozottakat érinti, hanem a metró összes utasát – vetették fel.

Az egyesület szerint tételes kimutatás szükséges arról, hogyan módosítják a ferdeliftek az egyes állomási kijáratok áteresztőképességét. Ezen felül tervek és költségvetés szintjén is garantálni kell, hogy még a metrófelújítás befejezése előtt kiépüljenek a szükséges felszíni zebrák, és megújuljon az összes aluljáró.

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!
Az állam átvette a trieszti kikötőt

Az állam átvette a trieszti kikötőt

Radics Petit, a HVG-t és a kormányközeli videómegosztót promózza az ingyenes állami szoftvercsomag

Radics Petit, a HVG-t és a kormányközeli videómegosztót promózza az ingyenes állami szoftvercsomag

20 órára leállt a vonatközlekedés egy kínai városban, mert Flash-alapú rendszert használtak

20 órára leállt a vonatközlekedés egy kínai városban, mert Flash-alapú rendszert használtak