Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Kezd röhejessé válni a felújított albertfalvai vasúti megálló liftjének története, amely évek óta kihasználatlanul ál, még soha, senki nem használhatta, és a MÁV csak ígérgette eddig a javítását és az üzembe helyezését.
Továbbra sem használható a felújított albertfalvai vasúti megállóhelyen 4 éve épített felvonó, ami soha egyetlen percet sem működött még – számolt be csütörtökön az RTL Híradó. Februárban a MÁV azt ígérte, hogy április közepétől működhet a felvonó, de még a fóliát sem szedték le az ajtajáról azóta sem.
Az RTL Híradó stábja elment a helyszínre megnézni, működik-e már a lift. Nem működött. A felvonószerkezet tetején a falemez is ott volt még, ami hónapokkal ezelőtt ott virított már.
Az utasok továbbra is lépcsőzni kénytelenek a peron és az aluljáró között, ami az időseknek, kerekesszékeseknek és a babakocsisoknak nagy nehézséget okoz.
A 2016 végén átadott, 33 milliárd forintból átépített székesfehérvári vasútállomáson tavaly februárban építkezés, most műszaki hiba miatt nem működött az egyik felvonó, de ott legalább van egy másik, és az üzemel. Az albertfalvai és a székesfehérvári lifteket ugyanaz a kivitelező építette. Kereste az RTL Híradó a céget, és megkérdezték, miért van ennyi gond a liftekkel. Onnan azonban azt válaszolták, hogy a karbantartási, javítási munkálatokról harmadik félnek az üzemeltetővel kötött szerződés alapján nem adhatnak ki információt.
Az üzemeltető, vagyis a MÁV azt közölte, hogy szigorúbb szerződésekkel próbálják gyorsítani a javítási munkákat. A székesfehérvári liftet garanciális hiba miatt kellett leállítani, de a peronok elérhetőek akadálymentesen. Albertfalvára megrendelték az alkatrészeket, és reményeik szerint a felvonót egy-két hónapon belül üzembe helyezik – tették hozzá.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A rendszerváltás idejének hangulatát lehetett érezni abban a tömegben, ahol a legtöbben legfeljebb gyerekek voltak akkoriban.
A tömeg emberekből áll – őket mutatjuk meg külön-külön és együtt a HVG fotósainak szemével.
A Tisza Párt és a fővárosi csőd sem maradt ki.
Hatalmas. Ez minden idők legnagyobb Pride felvonulása. Ha nem hiszi, nézze meg a videókat.
Beszédek a 30. Budapest Pride-on.
A hatalom melegellenes politikája minden eddiginél több ellenzékit vitt ki az utcára – fogalmazott a Die Zeit tudósítójának egy Budapest Pride-résztvevő.
A Tisza elnöke szerint látszatpolitizálás folyik trükkök százaival és hazugságokkal.
Szerinte a kérdés csak az, ki akarja-e tenni annak a gyerekeit, amit az elmúlt tíz évben ő is átélt.
Közéjük Charles Leclerc fért be.