#peron













Leállítják két hét múlva az Alkotás utcai és a Villányi úti villamosokat
 

Leállítják két hét múlva az Alkotás utcai és a Villányi úti villamosokat

Újabb nagy változás jön a dél-budai villamoshálózaton. Augusztus 28-ától újra teljes illetve vonalukon járhatnak a 19-es, a 41-es, a 47-es, a 48-as, a 49-es, az 56-os és az 56A villamosok, de a Bartók Béla úton valamint a Fehérvári úton még januárig tart a korszerűsítés. Az Alkotás utcán és a Villányi úton ugyanakkor leállítják a villamosokat, mert ott is elkezdik átépíteni a peronokat, összesen 20-at – közölte a BKK pénteken.

hvg.hu hvg.hu

Index: füstbe mehet Budapest leghosszabb kerékpársávjának terve
 

Index: füstbe mehet Budapest leghosszabb kerékpársávjának terve

A villamosmegállók átépítése és a pálya egy részének felújítása miatt alaposan megváltozik a közlekedés csütörtöktől Dél-Buda egy részén, valamint a Szabadság hídon. Utóbbi két hónapra lezárják a forgalom elől, csak gyalog vagy biciklivel lehet majd felmenni nyáron. A Bartók Béla úton és a Fehérvári úton viszont valószínűleg mégsem alakítanak ki kerékpársávot – írja az Index.

hvg.hu hvg.hu

Felejtsük el erre az évre a dél-budai villamosok egy részét, újabb vágányzár jön
 

Felejtsük el erre az évre a dél-budai villamosok egy részét, újabb vágányzár jön

A CAF-villamosok már a budai fonódó villamoshálózat megnyitása óta járnak Budán is, de Dél-Budán még sok peront nem igazítottak az új szerelvényekhez. Ezt a munkát végzik el nyáron a Bartók Béla és a Fehérvári úton, ősszel pedig az Alkotás utcán és a Villányi úton. Szintén ősszel felújítják a Fehérvári út egy részét, valamint átépítik a budafoki kocsiszínt. A tervek szerint 2017 tavaszára végeznének mindennel.

hvg.hu hvg.hu


A peronokra is panasz van a 44 milliárd forintból felújított vasútvonalon
 

A peronokra is panasz van a 44 milliárd forintból felújított vasútvonalon

Egyes megállókban túl nagy a távolság a peron és a vonatok ajtaja között a Budapest–Esztergom-vonalon, amelyet 44 milliárd forintból újítottak fel, de a korszerűsítését még mindig nem sikerült teljesen befejezni. A 24.hu Vörösvárbánya és Aquincum megállókat említi példaként, ahol nemcsak a rés nagyságával van baj, hanem a szintbeli különbségekkel is. A NIF szerint az új Flirt motorvonatok forgalomba állításával megszűnik majd ez a probléma.

hvg.hu hvg.hu