Szexi, és a profitot is növeli, de hogyan kapcsolódhat egy kisebb cég ehhez a trendhez?
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Skóciában egyelőre nincs napirenden újabb függetlenségi népszavazás kiírása, de a kormánypárt friss tanulmányában már megpróbálják megjósolni, mi történne a fonttal, illetve mikor lehetne Skóciának saját fizetőeszköze.
Skócia függetlenné válása esetén is legalább tíz évig megtartaná a brit fontot fizetőeszközeként, ám ezúttal nem törekedne hivatalos valutaunióra Nagy-Britanniával – derül ki a Skóciában kormányzó Skót Nemzeti Párt (SNP) pénteken kiadott átfogó gazdasági tanulmányából.
A 348 oldalas dokumentum szerint a font további használatának "átmeneti, de kiterjedt" időszakában a független skót kormány megkezdené az önálló skót valuta megteremtéséhez szükséges pénzügyi infrastruktúra kialakítását, de a saját fizetőeszközt csak azután vezetné be, ha úgy ítéli meg, hogy a skót gazdaság szempontjából már megvannak ehhez a feltételek: a fenntartható saját költségvetési politika, a piac által hitelesnek elfogadott skót központi bank és a saját stabil államadósság-piac megteremtése, valamint az elégséges devizakészletek felhalmozása.
A független Skócia gazdaságpolitikai jövőjét felvázoló elemzés hangsúlyozza, hogy "a maximális stabilitás és a minimális kockázat" elvének jegyében a skót kormány az elszakadás utáni időszakban még nem törekedne szuverén monetáris politikára, de arra sem, hogy Skócia hivatalos valutaunióban maradjon Nagy-Britanniával.
Ez döntő jelentőségű különbség a skót függetlenségről 2014-ben rendezett - az elszakadást ellenzők által viszonylag kényelmes, 55:45 százalékos arányban megnyert - népszavazáshoz képest. Az SNP-kormány akkori programjában szintén az szerepelt ugyanis, hogy Skócia függetlenné válása esetén megtartaná a fontot fizetőeszközéül, de úgy, hogy ehhez formális valutauniós megállapodást köt az Egyesült Királyság együtt maradó részével.
Alex Salmond akkori skót miniszterelnök rendre azzal érvelt, hogy van lehetőség a megegyezésre a fontunió fenntartásáról, mivel ez Skócia és az Egyesült Királyság fennmaradó részének közös érdeke lenne.
A hivatalos fontunió lehetőségét a brit kormány a referendum előtt azonban egyértelműen elvetette. A brit pénzügyminisztérium a népszavazás előestéjén kiadott állásfoglalásában leszögezte, hogy "ha Skócia otthagyja az Egyesült Királyságot, otthagyja a fontot is", mivel az Egyesült Királyság nem vállalhatja azt a kockázatot, hogy adófizetőinek kelljen szükség esetén pénzügyileg kisegíteniük "egy külföldi országot" és annak bankjait.
Egyöntetű korabeli elemzői értékelések szerint ez a határozott elutasító brit álláspont volt az egyik döntő tényező abban, hogy a népszavazáson az elszakadást ellenzők kerültek többségbe.
A jelenlegi skót miniszterelnök, Nicola Sturgeon azonban a brit EU-tagságról 2016-ban rendezett - a kilépést pártolók által szűk, 51,9 százalékos többséggel megnyert - népszavazás óta többször is kilátásba helyezte, hogy Skóciában újabb népszavazást tartanak a függetlenségről. Sturgeon visszatérő érvelése szerint ugyanis Skóciát - ahol a választók 62 százaléka az EU-tagságra voksolt - nem lehet akarata ellenére "kirángatni" az Európai Unióból. Az újabb függetlenségi népszavazás kiírása azonban egyelőre nincs napirenden.
Ötlépcsős útiterv a fenntarthatósági célkitűzések az üzleti stratégiába építéséhez.
Összefoglaló az aktív pályázatok legfontosabb feltételeiről: kik pályázhatnak, mekkora összeget lehet igényelni, mire fordítható az elnyert támogatás.
Javult a vállalkozások alkupozíciója: az árak konszolidálódtak, a kockázati prémiumok csökkentek, van verseny. Érdemes élni a lehetőségekkel.
Milyen jogi megfelelési követelményekre kell figyelnie a vállalkozásoknak, ha MI-alapú eszközöket használnak a munkaügyi területeken?
Már érthető, miért rendeltek 3000 darab új, kínainak tűnő nyomkövetős okosórát a hatóságok, miközben ennek csak alig több mint a harmada van használatban raboknál és bűnügyi felügyelet alatt állóknál. Az eszköz pontossága mellett az is kérdés, van-e jogalap távol tartani azokat, akiket veszélyesnek ítéltek a védett személyekre nézve.