szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A MÁV megfogalmazása szerint egyedi eset lehetett az, hogy az egyik forró júniusi napon, késő délután befűtöttek egy légkondicionálás nélküli vonaton a ceglédi vonalon. Azt nem tudni, pontosan miért működött a szerelvényen a fűtés, és miért nem kapcsolták ki.

Pokoli volt a hőség, a tömött vagonban mindenkiről folyt a víz – számolt be a 24.hu-nak egy utas a hazaútjáról. Budapestről ment haza munkából a ceglédi vonalon egy forró júniusi nap, késő délután. A szerelvényen nem volt légkondicionálás, már akkor is meleg volt, amikor felszálltak, és alig várták, hogy elinduljanak, és a menetszél hűtsön valamennyit a vonaton.

Útközben sem volt sokkal jobb, főleg az ablak mellett ülők érezték, hogy egyre melegebb van, mint kiderült, azért, mert fűtöttek.

A MÁV a 24.hu-val azt közölte, hogy szerintük egyedi esetről lehetett szó. A vonatok fűtését a szabályok április 15-éig írják elő, a külső hőmérséklet figyelembe vételével, illetve ma már villamos fűtésű személykocsik közlekednek, melyek energiaellátását a mozdonyok biztosítják.

Arra viszont nem válaszoltak, mitől, kitől függ, hogy júniusban fűtenek-e egy vagont, illetve kinek kellene ellenőriznie, hogy ilyesmi ne fordulhasson elő, panaszkodnak-e emiatt az utasok. Arról sem árultak el semmit, miért működött a fűtés a rekkenő hőségben az érintett vonaton.

A MÁV közölte, hogy a túlfűtött vagy éppen túlhűtött kocsik miatt az utasok a vonatszemélyzettől kérhetnek segítséget. Az olvasó, aki a forró vonatról beszámolt, nem találkozott kalauzzal.

A jegyvizsgáló egyébként szükség esetén a vonaton intézkedik a probléma megoldásáról, illetve műszaki hibás kocsihoz a javítást is meg tudja rendelni. A forgalomban részt vevő személykocsik állapotát a vasúttársaság szolgáltatásfelügyeleti ellenőrei folyamatosan vizsgálják, a hibák elhárításáról intézkednek – tájékoztatott a vasúttársaság.

A válaszból az is kiderült, hogy a MÁV-START járműparkjában országosan csaknem hatszáz légkondicionáló vagy légjavító berendezéssel felszerelt jármű van, ami az ülőhely-kapacitással számolva az állomány nagyjából harmadát jelenti

A MÁV szerint szombaton és vasárnap valamennyi monori személyvonat FLIRT típusú jármű, valamint a 14 ceglédi zónázó is. Ezeken elvileg van légkondicionálás. A cikkből azonban nem derült ki egyértelműen, hogy a túlfűtött vonat pontosan milyen típus volt, csak annyit közöltek: hagyományos. 

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!