Ismét vagon tetejére mászott egy fiatal, élet-halál között lebeg
Egy vonat tetején áramütést szenvedett egy 19 éves egri fiatal, akit a baleset után súlyos égési sérülésekkel azonnal kórházba szállítottak, jelenleg kómában tartják.
Egy vonat tetején áramütést szenvedett egy 19 éves egri fiatal, akit a baleset után súlyos égési sérülésekkel azonnal kórházba szállítottak, jelenleg kómában tartják.
5,5 kilométeren át tartolt a vagon.
Vörös fejjel, könnyező szemekkel, köhögve menekültek az utasok.
A MÁV megfogalmazása szerint egyedi eset lehetett az, hogy az egyik forró júniusi napon, késő délután befűtöttek egy légkondicionálás nélküli vonaton a ceglédi vonalon. Azt nem tudni, pontosan miért működött a szerelvényen a fűtés, és miért nem kapcsolták ki.
Egy mellékvágányon álló szerelvény több kocsija is lángra kapott csütörtökön. Azt nem tudni, mi okozta a tüzet.
Mondhatni, faék egyszerűségű megoldással sikerült végül megfékezni a vonatot, ami szerencsére lelassult már a következő állomásnál.
Lassan kiürítik a közlekedési múzeum bontás előtt álló épületét. Újabb vasúti ritkaságokat tettek trélerre szerdán, ezeket is raktárba viszik.
A Budapest-Prága vonal színvonalának emelését tervezi a Cseh Vasutak és a MÁV-START.
A Városliget átépítése miatt ellehetetlenült a közlekedési múzeum melletti Waggon büfé helyzete, a kocsit február 29-én el is szállították, új helyet nem kaptak.
Véget ért a pályafutása a tavaly indult menekülthullám egyik itthoni szimbólumának, legalább is Röszkénél. A gyodavagont elvontatták a szerb–magyar határról, és kaput építettek helyette – írja a Délmagyarország.
Acélkeretre szerelt, pengésdróttal ellátott tehervagon: ezt sikerült kitalálni arra, hogy elzárják az ideiglenes biztonsági határzár rését a menekültek elől a Horgos-Szeged vasútvonalnál.
Szenet szállító vasúti szerelvényt hűtenek a tűzoltók a kabai vasútállomáson. Hétfő este egy harminc vagonból álló szerelvény utolsó két kocsija kezdett füstölni.
Macedóniában kevés a vasúti vagon az országon átáramló szíriai menekültek tömegeinek a szállításához, ezért szerdán a szomszédos országokhoz fordult segítségért.
A MÁV önhatalmúlag szegregálja, külön kocsikban utaztatja a menedékkérőket, akik sokszor nem élhetnek a jogszabály alapján számukra biztosított ingyenes utazás lehetőségével. Az is előfordult, hogy rájuk zárták a vagonok ajtaját, miközben az állomásokon akkor sem bocsátanak a helyzetet kezelni próbáló civilek rendelkezésre külön helyiséget, ha azok üresen állnak. A vállalat öndefiníciója szerint csak „megfelelő empátiával viszonyul” a kérdéshez.
A nagyigmándi vasútállomáson ütött ki tűz két vasúti kocsiban, a füst miatt 15 ház lakóit az ablakok, ajtók bezárására kérték a tűzoltók.
Hivatalosan egyelőre nem tudni, melyik vonalon járhatnak majd azok a használt osztrák kocsik, amelyek közül nemrég érkeztek meg az első szerelvények Magyarországra. Az Indóház.hu-n láthatóak az első fotók, amelyeket Hegyeshalomban készítettek a kocsikról.
A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetségének elnökség szerint elképesztő és teljességgel elfogadhatatlan, hogy a MÁV-nál olyan új Intercity-kocsikat terveztek, amelyek nem akadálymentesek, és a kerekesszékes utasokat külön vagonokban akarnák utaztatni. A Népszabadság múlt héten írt arról, hogy át kell terveztetni az új IC+ kocsikat, egyebek mellett azért, mert nem akadálymentesek. A MÁV szerint nem volt céljuk a tervezéskor „speciális igények” kiszolgálása.
Át kell tervezni a vasút új InterCity-kocsijait, mert nem akadálymentesek, így kerekesszékkel nem lehetne használni a vagonokat. De vannak más gondok is. A Népszabadság szerint a MÁV elismerte a hibát.
Nemsokára döntenek az IC+ vagonok sorozatgyártásáról. A saját gyártású termék nem rosszabb és nem drágább, mint amely a piacon kapható – érvelt a MÁV-Start vezérigazgatója.
Ötven tehervagont vásárolt a GYSEV Cargo Zrt. - közölte a vasúttársaság szóvivője. Ez lesz az első alkalom, hogy saját logóval ellátott vasúti kocsikkal jár majd a cég, és így Európa-szerte ismertebbé tehetik a vállalatot.