Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Hiába pátyolgatta az állam az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft.-t, a cég képtelen volt időre teljesíteni megrendeléseit, és most csőd fenyegeti.
Egy autóbuszgyár hullhat hamarosan Mészáros Lőrinc ölébe, ezúttal azonban nem biztos, hogy örülni fog neki. Az üzletember érdekeltségébe tartozó bank, az MKB hitelezett ugyanis 5,9 milliárd forintot a budapesti metrópotló buszok beszerzésére kiírt, végül politikai és üzleti csetepaték során elvérzett BKV-tender vesztesének, az Ikarus Egyedi Autóbusz Gyártó Kft.-nek. És egyre nagyobb a veszélye annak, hogy az Ikarus Egyedi nem tudja törleszteni a hitelt, így a bank rákényszerülhet a cég ingóságaira kivetett jelzálogjog érvényesítésére. Az Ikarus Egyedi ugyanis a tavaly augusztusi határidőre nem tudott leszállítani a Volánbusz által megrendelt 180 csuklós buszok közül egyetlen darabot sem.
Pedig éppen ez a megrendelés volt az állami mentőöv a BKV-tender elvesztése után. Sőt, nem is az egyetlen támogatás: amikor már nem lehetett titkolni, hogy a nyeregbe segített buszgyártó nem tudott mit kezdeni az állami segítséggel, sebtében miniszteri rendelettel igyekeztek kitolni a határidőt idén áprilisra. Az első buszokat azonban az átadás után vissza kellett vinni a gyártó telepére, június közepéig pedig mindössze 9 darab, Modulo márkanevű csuklóst szállítottak le.
Néhány hete még úgy tűnt, hogy az autóbuszgyártó tulajdonosa, a volt felcsúti polgármesterrel névrokonságban álló Mészáros Csaba jól számolt: kormányzati berkekben azt fontolgatták, hogy a csőd szélére navigált társaságot kihúzzák a bajból. A HVG információi szerint azonban az újabb mentőakció lekerült a napirendről, az Ikarus Egyedi június közepén tartott taggyűlése pedig úgy döntött: csődöt jelent.
Az Ikarus Egyedi szövevényes történetéről a HVG legfrissebb számában olvashat.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
A kegyelmi botrány után is trükköznek a gyermekvédelemben a számokkal, hogy Orbán Viktor elmondhassa, vállalható az állami gondozás állapota. A családjukból kiszakadó gyermekek ezt először a túlzsúfolt, eszköztelen befogadóotthonokban tapasztalják meg.
A tiltottá lett Pride üzenete aktuálisabb, mint valaha.
A Tisza Párt elnöke úgy nyilvánult meg félreérthetetlenül a Pride-ról, hogy le sem írta a rendezvény nevét.
Az indoklás szerint azért, mert nem fellebbeztek a tiltás ellen, de a szervező főváros szerint nem is kell engedély.
Mindenki azt találgatja, hogyan alakul a szombati Pride. Nemzetközi lapszemle.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A többi uniós ország megvan Orbán nélkül is, legalábbis egy bizonyos pontig.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast új adásában.