Nem félünk eléggé
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A 4 megállós hosszabbítást már lassan három évtizede szeretnék. Most 3 milliárdért meg is tervezik. A megvalósulás időpontjáról azonban még mindig nem esett szó.
A 3-as metrót már az Árpád híd–Újpest-Központ-szakasz 1990-es átadásakor is meg akarták hosszabbítani Káposztásmegyerig (az alagút meg is van majdnem az Árpád Üzletház vonaláig, de ezt a részt jelenleg csak a vonatok tárolására használják). Aztán másképp alakultak a dolgok. Noha a 3-as metró felújításának tervezésekor ismét napvilágot látott egy látványterv az Óceánárok utcai (Káposztásmegyer) megállóról, a felújítás programjába végül nem került bele a meghosszabbítás.
A Magyar Építők most megírta, a FŐMTERV Zrt. és a VIKÖTI Kft. tervezheti meg a vonal meghosszabbítását nettó 3 milliárd forintért. A 4,9 kilométeres vonalon négy új állomás épül, kettő a felszín alatt – várhatóan az Árpád Üzletháznál és Rákospalota-Újpest vasútállomásnál, illetve kettő a felszínen, egy az Óceánárok utca és egy a Szilas-patak vonalánál. Utóbbi intermodális csomópont lesz, a 14-es villamos végállomásán kívül a váci vasútvonal is kap egy megállót itt, illetve távolsági buszvégállomást, B+R és P+R parkolókat is kialakítanának itt.
Az elmúlt években drámaian nőtt a kibertámadások gyakorisága és súlyossága. A hazai cégek – különösen a kis- és középvállalkozások – kockázatérzékelése és felkészültsége azonban érdemben elmarad a helyzet által indokolt mértéktől.
A vállalkozások számára egyre vonzóbb lehetőség saját célra villamos energiát termelni, különösen a napenergia hasznosítása révén.
A forint jelentős árfolyamingadozása érdemben megnehezíti az olyan beruházások finanszírozását, amelyek importhányadot tartalmaznak.
Kissé félresikerült módon, mégis ünnepélyesen indult el 35 éve a budapesti tőzsde, de sokan feltették a kérdést, vajon készen áll-e erre Magyarország. Ma a tőzsde csak elvétve kerül be a kis hírek közé – pedig az igazán nagy hibát nem a BÉT-en követték el, hanem a magyar cégvilággal van baj.
Az orosz elnök arról is beszélt, hogy nem zárja ki az észak-ukrajnai Szumi város elfoglalását, hogy „biztonsági övezetet” hozzanak létre.
Tavaly már 9 milliárd forint veszteséget fialt a kormány által felhizlalt Magyar Vagonnak a nagy egyiptomi kocsimegrendelés.
Trump, Irán és Magyarország a címlapokon a külföldi lapoknál. Nemzetközi lapszemle.
Átláthatóbbá és rugalmasabbá szeretnék tenni a kerti kutak bejelentésének, engedélyezésének és ellenőrzésének folyamatát.
Hideg ételre lehet majd költeni az utalványt, pénzre nem váltható át.