Majdnem szabályozott pénzügyek helyett biztos pillérek
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
A járat épp indult volna Londonba, az utasok már a fedélzeten voltak, amikor a légi közlekedési hatóság emberei megjelentek a repülőtéren.
Kifizetetlen tartozás miatt a francia légiközlekedési hatóság lefoglalta a Ryanair egyik repülőgépét Bordeuax-ban – írja az MTI. A légitársaság Boeing 737-800-asa épp indult volna Londonba, a 149 utas már a fedélzeten volt, amikor a gépet lefoglalták. Az utasoknak el kellett hagynia a fedélzetet, majd pár órával később egy másik járattal tudtak csak elrepülni a célállomásra.
A Ryanair korábban állami támogatást kapott Franciaországtól arra, hogy járatot indítson Angouleme – Cognac Airportról Londonba. Az Európai Bizottság 2014-ben azonban úgy döntött, hogy a támogatás versenytorzító hatású volt, azzal az ír légitársaság versenyelőnybe került, ezért a 858 ezer eurót vissza kell fizetnie a francia államnak. A Ryanair azonban eddig nem egyenlítette ki tartozását, ezért foglalta le a Francia Polgári Repülési Hatóság (DGAC) a gépet.
A légitársaságra mostanában rájár a rúd: megírtuk, hogy az alabamai nyugdíjalap és a birminghami tűzoltók és rendőrök nyugdíjalapja súlyos pert akasztott a Ryanair elnöke, Michael O’Leary nyakába, mert szerintük személyesen ő a felelős azért, mert a légitársaság profitja nem a vártnak megfelelően alakult. Az utóbbi időben többször is sztrájkot hirdettek a Ryanair dolgozói több európai országban is, mert úgy érezték, hogy a cég alulfizeti őket.
Az ír légitársaság október elején kiadott egy figyelmeztetést befektetőnek, amely szerint az éves profit 12 százalékkal lesz alacsonyabb, mint amire korábban számítottak. A cég részvényei a profitfigyelmeztetés hatására ráadásul további 8 százalékot estek. A legnagyobb érvágást az akkori hírek szerint a sztrájk jelentette, de az üzemanyagárak is emelkedtek, ami tovább rontotta a helyzetet.
A vállalkozások belső problémáiból eredő pénzügyi válságok jelentős része elkerülhető lenne. Mutatjuk hogyan.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Már párszáz milliós hitelnagyság esetén is – akár több tízmillió forinttal – többe kerülhet cégünknek, ha csupán a kamatszint alapján döntünk.
Az elektronikus aláírásoknak egyre nagyobb a szerepe, de a különböző típusok közötti különbségek nem mindig egyértelműek.
Mutatunk újabb hét könyvet, amit nyugodt szívvel ajánlunk a nyárra.
A borbár üzletvezetője szerint a szóváltás nemi irányultságtól független volt.