Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Első blikkre nincs köze az Európai Bizottságnak a fideszes médiagólemhez.
Az Európai Bizottság még vizsgálja a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány hatását - reagált Mariya Gabriel digitális gazdaságért és társadalomért felelős biztos a szocialista Ujhelyi István kérdésére válaszolva. Ujhelyi még tavaly kért tájékoztatást a Bizottságtól arról, hogy a "fideszes médiagólemmel, amely szembe megy minden európai értékkel", mit tudnak kezdeni.
A kormány stratégiai jelentőségűnek nyilvánította az Alapítvány (KESMA) létrehozását, így sem a Médiatanács, sem a Gazdasági Versenyhivatal nem vizsgálja a kormányoldali médiumok egy alapítványba terelését.
Ujhelyi szerint a "propagandagépezet" kikerült a magyarországi szabályozás alól, a tranzakció következtében túlzott befolyás összpontosul az Alapítvány kezében a médiapiacon, mely miatt szerinte a versenyjog, a médiapluralizmus illetve több európai alapjog is sérül.
A biztos válaszában azt írta, tisztában vannak azzal, mi történt, ám pusztán a médiakoncentráció nem tartozik a Bizottság hatáskörébe, további információra van szükségük, hogy eldöntsék, valóban erőfölényben van-e a KESMA a médiapiacon. Azt ígérte, továbbra is figyelemmel kísérik a helyzetet.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.