Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Az áruházlánc számos, egyszer használatos műanyag terméket vezet ki kínálatából.
Ebben az évben több egyszer használatos műanyag termék tűnik majd el az Aldik polcairól: kikerülnek a kínálatból egyebek mellett a műanyag evőeszközök, poharak, tányérok és szívószálak, és az áruházlánc a műanyag fültisztító pálcikákat is alternatív anyaggal tervezi helyettesíteni.
A látványpékséghez sem helyeznek majd ki több egyszer használatos műanyag kesztyűt: a jövő év elejétől minden üzletben az arra rendszeresített fém fogóeszközzel lehet majd elvenni a pultról a péksüteményeket.
Az intézkedések nyomán az Aldi műanyag-felhasználása a becslések szerint 2,5 tonnával csökken majd. A cég azt tervezi, hogy 2025-re a saját márkás termékeit 100 százalékban újrahasznosítható csomagolóanyagba burkolja majd, és 15 százalékkal mérsékli csomagolóanyag-felhasználását a 2020-as bázisévhez képest.
Tavaly óta a cég többször használatos dobozokat használ a zöldségek és a gyümölcsök szállítására, az idei év eleje óta pedig nem csomagolja a biobanánt. Ezzel 4 ezer tonnányi kartonpapírral és 3,5 tonnányi műanyaggal kevesebb hulladékot termel évente.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.