Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Itt az új inflációs adat.
Márciusban a fogyasztói árak átlagosan 3,7 százalékkal voltak magasabbak az egy évvel korábbiaknál – jelentette a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden. Az elemzők 3,5 százalékot vártak a februári 3,1 százalék után. A tavaly októberi 3,8 százalékos inflációs adatot leszámítva a fogyasztói árak 2013 januárja óta nem emelkedtek ilyen mértékben egy év alatt.
Az egyszeri és szezonális hatásokkal érintett termékektől megszűrt úgynevezett maginfláció 3,8 százalékra emelkedett márciusban a februári 3,5 százalékot és a januári 3,2 százalékot követően. Kollár Beáta, a KSH munkatársa az adatok ismertetésekor elmondta: a maginfláció utoljára 2012. decemberben volt ennél magasabb, 4,9 százalék, 2018. márciusban 2,5 százalékot mértek.
A leggyorsabban, 8 százalékkal a dohánytermékek és szeszesz italok drágultak, de jelentős, 5,4 százalékos volt az élelmiszer termékcsoport esetében is az áremelkedés. A legdurvább áremelkedéseket is itt találjuk: az idényáras élelmiszerek (burgonya, friss zöldség, gyümölcs) ára 21,1, a liszté 12,3, a péksüteményeké 9,8, a kenyéré 6,7 százalékkal lett magasabb. Jó hír, hogy a tojás 12,5, a tej 7,2, a cukor 3,9 százalékkal olcsóbb, mint egy évvel korábban.
A szolgáltatásokért 3,0, ezen belül a lakásjavítási és karbantartási szolgáltatásokért 12,4, az üdülési szolgáltatásokért 6,0 százalékkal kellett többet fizetni. A járműüzemanyagok 3,7 százalékkal drágultak.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nagy feltűnést keltett és sok díjat elnyert A fehér várkastély című, Japánban, az Edo-korban játszódó társasjáték. Az alapötlete olyan, hogy elsőre nem is érti az ember, hogy lehet ezt kivitelezni, de az első játék után kiderül: A fehér várkastély rászolgált a sikerére.
Pálinkás József, az MTA volt elnöke a Népszavának arról is beszélt, hogy a magyar kormánynak nincs semmiféle tudománypolitikája, csak kósza ötletei.
A Gyurcsány-tánc óta nem láttunk ilyet.