Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Az Emberi Jogok Európai Bírósága szerint a Mol elnök-vezérigazgatója nem merítette ki a jogorvoslati lehetőségeket Horvátországban.
Az Emberi Jogok Európai Bírósága (EJEB) elutasította Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója Horvátország ellen, szabad mozgásának korlátozása miatt benyújtott keresetét.
Hernádi Zsolt az Emberi Jogok Európai Egyezményében lefektetett mozgás szabadságának elvére hivatkozva nyújtott be panaszt emberi jogainak megsértése miatt 2015 júniusában Horvátország ellen, azt hangsúlyozva, hogy a horvát hatóságok által kiadott európai elfogatóparancs és fogvatartási végzések ténylegesen megakadályozzák abban, hogy elhagyja Magyarországot. Martina Dalic horvát gazdasági miniszter egyébként 2017-ben vizsgálatot rendelt el amiatt, mert a hatóságok több mint kétéves késéssel szereztek tudomást arról, hogy Hernádi feljelentést tett az Emberi Jogok Európai Bíróságán (EJEB) Zágráb ellen.
A strasbourgi székhelyű Európa Tanács felügyelete alatt működő emberi jogi bíróság döntése szerint Hernádi Zsolt nem merítette ki a helyi jogorvoslati lehetőségeket Horvátországban, ezért keresetét a strasbourgi bíróság nem tudja befogadni.
Hernádi Zsolt a horvát hatóságok szerint 10 millió euróval vesztegette meg Ivo Sanader korábbi horvát kormányfőt, hogy a Mol befolyást szerezhessen a Mol–INA olajvállalat irányításában. A volt horvát miniszterelnök azóta börtönbüntetését tölti.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
A magyar vasút olyan, mint a magyar oktatás vagy az egészségügy: rendkívül elhivatott emberek hatalmas munkája kell ahhoz, hogy ellensúlyozzák, mennyire kevés pénzt ad az állam. Ami pénz a vasútra megy, az arra jó, hogy a menetrend ne nagyon romoljon, a legrosszabb kocsikat lecseréljék, na és hogy a Budapest–Belgrád vasút épüljön.
A további drágulást viszont visszafogja a bőséges kínálat.
A társaság jól fial Lázárnak – és csak neki.
Érdemes árnyékba húzódni.