szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Összeszedtük, a Fidesz 2010-es kormányra kerülése óta mennyivel gyarapodott a két mágnás vagyona.

2100 milliárd forint – ekkora értékben nyert el közbeszerzéseket a két fő Mészáros-építőcég, a Mészáros és Mészáros Kft és az R-Kord Kft., továbbá Szíjj László Duna Aszfaltja, illetve konzorciumi partnereik.

A pénz háromnegyed része uniós támogatás. És ebben még nincs benne a csaknem 600 milliárdos keretösszegű Budapest–Belgrád-vasútvonal, amelynek megvalósításában egy harmadik Mészáros-közeli cég, az RM International vesz részt.

Ez a felfoghatatlanul sok pénz zömmel négy állami szereplőn keresztül jutott az oligarchákhoz, ezek: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a Magyar Közút, a Nemzeti Fejlesztési Programiroda és az Országos Vízügyi Főigazgatóság.

A Duna Aszfalt legnagyobb megbízása az M4-es és az M44-es út volt, míg Mészáros Lőrinc inkább „vizes” tendereken ért el látványos sikereket. A Mészáros és Mészáros Kft. – az R-Korddal kiegészülve – a vasútépítési pályázatokat célozta meg.

További részletek az e heti HVG-ben.

©

VELETEK VAGYUNK – OLVASÓKKAL, ÚJSÁGÍRÓKKAL!

A hatalomtól független szerkesztőségek száma folyamatosan csökken, a még létezők pedig napról napra erősödő ellenszélben próbálnak talpon maradni. A HVG-ben kitartunk, nem engedünk a nyomásnak, és minden nap elhozzuk a hazai és nemzetközi híreket.

Ezért kérünk titeket, olvasóinkat, hogy tartsatok ki mellettünk, támogassatok bennünket, csatlakozzatok pártolói tagságunkhoz, illetve újítsátok meg azt!

Mi pedig azt ígérjük, hogy továbbra is minden körülmények között a tőlünk telhető legtöbbet nyújtjuk a számotokra!