Az Európai Uniónak köszönheti mesés meggazdagodását Mészáros Lőrinc és Szíjj László

Összeszedtük, a Fidesz 2010-es kormányra kerülése óta mennyivel gyarapodott a két mágnás vagyona.

  • hvg.hu hvg.hu
Az Európai Uniónak köszönheti mesés meggazdagodását Mészáros Lőrinc és Szíjj László

2100 milliárd forint – ekkora értékben nyert el közbeszerzéseket a két fő Mészáros-építőcég, a Mészáros és Mészáros Kft és az R-Kord Kft., továbbá Szíjj László Duna Aszfaltja, illetve konzorciumi partnereik.

A pénz háromnegyed része uniós támogatás. És ebben még nincs benne a csaknem 600 milliárdos keretösszegű Budapest–Belgrád-vasútvonal, amelynek megvalósításában egy harmadik Mészáros-közeli cég, az RM International vesz részt.

Ez a felfoghatatlanul sok pénz zömmel négy állami szereplőn keresztül jutott az oligarchákhoz, ezek: a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a Magyar Közút, a Nemzeti Fejlesztési Programiroda és az Országos Vízügyi Főigazgatóság.

A Duna Aszfalt legnagyobb megbízása az M4-es és az M44-es út volt, míg Mészáros Lőrinc inkább „vizes” tendereken ért el látványos sikereket. A Mészáros és Mészáros Kft. – az R-Korddal kiegészülve – a vasútépítési pályázatokat célozta meg.

További részletek az e heti HVG-ben.

HVG
Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Orbán MI-hatalmi álmokat szövöget, pedig jobban járna, ha merne kicsi lenni

Orbán MI-hatalmi álmokat szövöget, pedig jobban járna, ha merne kicsi lenni

A magyar mesterségesintelligencia-szuverenitás irreális, a kis országok szűk szakterületi MI-fejlesztésekben lehetnek sikeresek. A kormány most már mintha tényleg komolyan venné az MI-t, de a politikai klíma (bevándorlásellenesség, keresztény fundamentalizmus, elszigetelődés az EU-tól) aligha kedvez egy alapjaiban nemzetközi iparág fejlesztésének. Ahogy a kormánystruktúra instabilitása sem.