Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Saját cégüknek dolgoznak vissza külsősként a Főkert munkásai.
Az FKF után a Főkert különös szerződései kerültek elő, ahogy az új budapesti városvezetés nekiállt a fővárosi cégek átvilágításának – írja az Mfor. A portál úgy tudja, a kertészeti cég a saját leányvállalatára bízza közszolgáltatási feladatainak jó részét, amely azután alvállalkozókkal és ezeknek az alvállalkozóival, gyakran a Főkert embereivel végezteti el a munkát.
A bonyolult láncolaton mindenki keres valamit, egyedül a fővárosi önkormányzat nem nyer az ügyön.
A konzorcium által elvégzett munka teljesítését 20 vezető jogosult leigazolni. A Főkert részben kapacitáshiánnyal, részben a fennálló szerződések felmondásának elkerülésével magyarázza a munka kiszervezését.
A Főkertnek bedolgozó cégek az átvilágítás eredménye szerint a fővárosi megrendeléseknek köszönhetően kiemelkedő jövedelmezőséget tudnak felmutatni. Árbevételükben „jelentős szerepet játszik a Főkert megbízás”. A kaszálás, faápolás tevékenységnél jellemzően 12-15 százalék körüli, míg a szállítást végző alvállalkozóknál 23-25 százalékos a haszon.
Az átvilágítást végzők aggályosnak tartják, hogy az alvállalkozók csupán munkaközvetítők, gyenge pénzügyi paraméterekkel, kétes reputációval, és alvállalkozói láncolatot alakítanak ki, így az önkormányzat által adott kompenzáció többszörös hasznot is finanszírozhat.
Azt viszont javukra írják, hogy a kapott információk szerint az elvégzett munka rendben volt.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.