szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

Jóval többet vásároltak Magyarországon 2019-ben, mint egy évvel korábban.

17 ezer üzletben közel 2500 milliárd forintot költöttek a magyarok 2019-ben, ami 7 százalékkal haladja meg a 2018-as összesített éves forgalom mértékét – számolt a Nielsen.

Az eladások értékében változatlan a top kategóriák sorrendje: vezet a feldolgozott hús, a sör és a sajt. Az értékesített élelmiszerek 70 százaléka gyártói márkás.

A háztartási vegyi áruk és testápolási termékek növekedési üteme elmarad az élelmiszerekétől, hatszázalékos. Ez 470 milliárd forint fölötti forgalmat jelent. A lista élén továbbra is a mosószer áll, közvetlenül mögötte következik a vécépapír és az öblítő.

Minden öt forintból négyet gyártói márkára költenek a magyarok; a saját márkás termékek, hasonlóan a 2018-as adatokhoz, az értékbeli forgalom 18 százalékát teszik ki.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!