Jogszabályi megfelelés az akkumulátorgyártás hulladékkezelésében – mit ír elő az EU és Magyarország?
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Trolik helyett elektromos buszok beszerzését támogatja a kormány Szegeden, de a korábban adott pénzt visszavette.
A kedd este közzétett kormányhatározat szerint támogatják a szegedi tömegközlekedés elektromos alapra helyezésének felülvizsgálatát, vagyis azt, hogy a program „állami beruházásként elektromos buszok beszerzésével valósuljon meg”. Egyúttal visszavonták azt a 2018 végi döntést, amely még trolibuszokban és hibrid elektromos midi trolibuszokban látta a megoldást.
Csakhogy a visszavonással azt a 7 milliárd forintot is visszavették, amelyet az előző határozat 2020–2021-ben a szegedi közlekedésfejlesztésre kiutalt, és amelyből 2,4 milliárd jutott volna a trolibeszerzésre. Most már nincs szó konkrét összegről, csak azzal bízták meg Gyopáros Alpárt, a Modern Települések Fejlesztéséért felelős kormánybiztost, hogy – az innovációért és technológiáért felelős miniszter, valamint a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter bevonásával – június 30-ig készítsen javaslatot a projekt költségvetési támogatásának feltételeiről és ütemezéséről.
Mint a hvg360 friss elemzéséből kiderül, az elektromos buszok drágák és üzemeltetésük sok gondot is okoz. A kormányhatározatokhoz ritkán és akkor is csak később fűznek indoklást, tehát a Magyar Közlönyből nem derül ki, miért kap most Szeged inkább villanybuszra állami támogatást, és nem trolira, mint korábban tervezték.
(Képünk illusztráció)
A szabályozás egyre szigorúbb, a megfelelés jogi kötelezettség és stratégiai kérdés is.
Van egy piaci szegmens, amely feltámadni látszik, de a megrendelő fejével kell gondolkodni.
Számos kedvezményes kamatozású termék érhető el a Széchenyi Kártya Programban, illetve az EXIM Magyarországnál.
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és a termelékenység javítását – a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Kormányzóképes erőként igyekezett látni és láttatni magát hétvégi, nagykanizsai kongresszusán a Tisza Párt, amelynek már a választási programja is körvonalazódik. A kormány sem tétlen azonban, friss ígéreteivel pedig nyilvánvalóan a választási eredmény befolyásolása a cél.
Egy szakértő elmagyarázza, mely helyzetekben érdemes a sofőröknek inkább a megérzéseikre hallgatniuk.
Szerintük korlátozták, hányan kaphatnak béremeléssel járó kiváló minősítést.
A tárcavezető nem tervezi, hogy a választás előtt extra szabadságot vesz ki.