Szeged: troli helyett villanybusz

Trolik helyett elektromos buszok beszerzését támogatja a kormány Szegeden, de a korábban adott pénzt visszavette.

Szeged: troli helyett villanybusz

A kedd este közzétett kormányhatározat szerint támogatják a szegedi tömegközlekedés elektromos alapra helyezésének felülvizsgálatát, vagyis azt, hogy a program „állami beruházásként elektromos buszok beszerzésével valósuljon meg”. Egyúttal visszavonták azt a 2018 végi döntést, amely még trolibuszokban és hibrid elektromos midi trolibuszokban látta a megoldást.

Csakhogy a visszavonással azt a 7 milliárd forintot is visszavették, amelyet az előző határozat 2020–2021-ben a szegedi közlekedésfejlesztésre kiutalt, és amelyből  2,4 milliárd jutott volna a trolibeszerzésre. Most már nincs szó konkrét összegről, csak azzal bízták meg Gyopáros Alpárt, a Modern Települések Fejlesztéséért felelős kormánybiztost, hogy – az  innovációért és technológiáért felelős miniszter, valamint a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszter bevonásával – június 30-ig készítsen javaslatot a projekt költségvetési támogatásának feltételeiről és ütemezéséről.

Mint a hvg360 friss elemzéséből kiderül, az elektromos buszok drágák és üzemeltetésük sok gondot is okoz. A kormányhatározatokhoz ritkán és akkor is csak később fűznek indoklást, tehát a Magyar Közlönyből nem derül ki, miért kap most Szeged inkább villanybuszra állami támogatást, és nem trolira, mint korábban tervezték.

(Képünk illusztráció)

Útmutató cégvezetőknek

Útmutató cégvezetőknek

Míg Magyar Péter ígérget, Orbán Viktor osztogat és fenyeget

Míg Magyar Péter ígérget, Orbán Viktor osztogat és fenyeget

Kormányzóképes erőként igyekezett látni és láttatni magát hétvégi, nagykanizsai kongresszusán a Tisza Párt, amelynek már a választási programja is körvonalazódik. A kormány sem tétlen azonban, friss ígéreteivel pedig nyilvánvalóan a választási eredmény befolyásolása a cél.