szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A fizetési hajlandóság az X-generáció tagjainak körében a legnagyobb.

Index-botrány
Alig néhány hónap telt el azóta, hogy az Index főszerkesztőjének kirúgása miatt felállt a szerkesztőség és új hírportál indított Telex néven, máris menesztették a helyükre kinevezett vezetőket az Index éléről. Szűk fél év alatt tehát két fordulatot is megélt Magyarország egyik vezető hírportálja - kövesse velünk az eseményeket cikksorozatunkban.
Friss cikkek a témában

A budapestiek 80 százalékát érdekelné egy olyan hírportál, amit az Index felmondott munkatársai készítenek, a válaszadóknak viszont csak kevesebb, mint a fele mondta, hogy akár fizetne is a tartalomért – olvasható az Opinio piackutató applikációval végzett felméréséből.

A kutatás szerint a férfiak valamivel lelkesebben adnának pénzt, a nők között többen bizonytalanok.

A teljes sajtót nézve már kicsit más a helyzet: a válaszadók 49 százaléka egyáltalán nem fizetne online tartalomért, húsz százalék 500 és 1000 forint közötti összeget fizetne, 15 százalékuk pedig 500 forintnál kevesebbet adna havonta.

Opinio

A fizetési hajlandóság az X-generáció tagjai – az 1960 és 1979 között születettek – körében a legnagyobb, de a legfiatalabbak, tehát a Z-generáció több mint fele is úgy válaszolt, nem zárja ki, hogy pénzt adna az online hírekért.

Akik hajlandóak lennének fizetni, azok közül a legtöbben havonta 500 és 1000 forint közötti összeget költenének a teljes tartalom elérésére, 5000 forint felett pedig már csak a 40-49 éves korosztályból áldoznának egy online sajtótermékre.

Összességében is az utóbbi korosztály az, amelynek tagjai a leginkább nyitottak a fizetésre: csak 28 százalékuk állítja, egyáltalán nem fizetne, 6 százalék pedig nem döntött még.

A fizetős tartalom 1964 előtt született generáció körében a legkevésbé népszerű, 68 százalékuk nem volna hajlandó pénzt adni a hírtartalomért.

A válaszadókat arról is megkérdezték, melyik portálban látják a lehetőséget az Index által hagyott űr betöltésére. A nyilatkozók 28-28 százaléka említette a hvg.hu-t és a 444.hu-t, a harmadik helyen a 24.hu végzett 22 százalékkal. Tizenöt százalék szerint az évek óta propagandalapként üzemelő Origo lehet a befutó.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Hamvay Péter hvg360

Nem véletlenül bízták az Index bedarálását is Mészáros strómanjára

Spéder Zoltán egykori felfedezettjéből lett az Index végnapjait meghatározó árnyalak Vaszily Miklós. A gyors karriert befutó közgazdász az Origótól az MTVA-n át a TV2-ig végigkísérte az elmúlt tíz év médiaátalakításait. Most újabb feladatot osztottak rá a NER-ben: ő próbálja majd felfuttatni Mészáros Lőrinc pénzéből a kormánypárti ütvefúró szerepére kijelölt Pesti TV-t.

Gergely Márton hvg360

Az új fideszes kampánystratégia koronaékszere lehet az Index

Orbán Viktor alig három évvel lesz fiatalabb a következő választási kampányban, mint Horn Gyula volt 1994-es győzelme idején. A NER-gazda és választói öregedését a kormányban is problémaként azonosították, amelyet a sajtóban és a közösségi médiában igyekeznek ellensúlyozni.