szerző:
MTI
Tetszett a cikk?

Az elmúlt egy évben leginkább ruházati terméket, háztartási gépeket, egészségügyi termékeket, mobiltelefonokat és kiegészítőket vettek online.

Két év alatt hatról tizenkét százalékra nőtt a legalább hetente online vásárló magyarok aránya – közölte a Reacty Digital. A társaság ezerfős márciusi reprezentatív kutatása szerint az online vásárlók elsősorban a kényelem, illetve a házhoz szállítási lehetőség miatt vásárolnak az interneten. Hozzátették: a kedvezőbb ár befolyásoló hatása az utóbbi években egyre csökken.

Az elmúlt egy évben leginkább ruházati terméket (39 százalék), háztartási gépeket (38 százalék), egészségügyi termékeket (34 százalék), mobiltelefonokat és kiegészítőket (33 százalék) vettek online. A szolgáltatások közül a különféle előfizetések (26 százalék), a szállásfoglalás (26 százalék) és a biztosítások (22 százalék) voltak a legnépszerűbbek.

Közölték: egy átlagos online vásárló három különböző felületről tájékozódik rendelés előtt, a vásárláskor a legfontosabb számukra a magyar nyelvű weboldal, a részletes termékleírás, a képek és az ár feltüntetése.

A felmérés szerint az elmúlt egy évben az online vásárlók negyedével fordult elő, hogy megrendeltek egy terméket, de végül elálltak a vásárlástól. Legtöbben minőségi kifogás miatt, vagy azért tették ezt, mert nem felelt meg elvárásuknak (24-24 százalék). Az utóbbi egy évben online vásárlók mintegy felével előfordult már, hogy azért nem rendelt meg valamit, mert nem talált számára megfelelő fizetési módot - írták. A nem megfelelő szállítási módok miatt azonban kevesebben (40 százalék) álltak el a vásárlástól. Az online vásárlók egyharmada már legalább egyszer, egyötödük pedig az elmúlt egy évben is rendelt már élelmiszert az interneten. Számukra a legfontosabb szempont a kiszállítás időpontjának megválasztása, emellett lényeges az ár is.

Kiemelték: a koronavírus-járvány hatására tavaly jelentősen nőtt az inkább készpénzmentes fizetési módokat preferálók aránya. Akik legalább hetente vásárolnak online, azok átlag feletti mértékben ragaszkodnak a készpénzmentes fizetési módokhoz, míg a csak évente online rendelők az átlagnál jobban preferálják a készpénzt.

Külföldi webshopból az elmúlt egy évben az online vásárlók 43 százaléka rendelt, főként mobiltelefont és kiegészítőket (37 százalék), valamint ruhákat (29 százalék). Elsősorban az alacsonyabb ár és a Magyarországon nem kapható termékek miatt választották ezeket a felületeket, de a külföldről is vásárolók közel fele inkább a magyar webáruházakat preferálja a közlemény szerint.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Dobos Emese Vállalkozás

Jöttek, láttak és nagyon úgy tűnik, maradnak is a hazai dizájnerek

Egyre többen vásárolnak hazai tervezőktől vidéki településekről is, és sokakat elfordított a fast fashiontől a koronavírus-járvány időszaka. Arról azonban, hogy igénylik-e az emberek a leértékeléseket, megoszlanak a vélemények. Hazai dizájnereket és a termékeiket értékesítő üzleteket kérdeztük meg arról, hogy látják: egy év elteltével továbbra is tart-e még az a hullám, hogy a helyi alkotók felé fordulnak az emberek.