szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?
Értékelje a cikket:
Köszönjük!

A BKV szerint lehet klímát tenni a járművekbe, de a frankfurti közlekedési vállalat szerint nem.

Nem légkondicionált villamosokat készül vásárolni a főváros, amelyekbe a frankfurti közlekedési vállalat (VGF) szerint nem is lehet ilyen berendezéseket beszerelni – írja a Világgazdaság.

A Duewag-Siemens 1993 és 1997 között gyártott R-wagen típusú járműveiből 35-öt venne meg Budapest, 7,7 milliárd forintért. Karácsony Gergely főpolgármester a Világgazdaság szerint már elfogadta az ügyletről szóló határozatot. Abban az áll:

A BKV jelenlegi ismeretei alapján lehetséges utastéri klímaberendezés beszerelése a villamosokba.

A VGF viszont évek óta küzd a klimatizálás kérdésével a lap szerint, végül pedig fel is adták azt. Az R-wagenek szerkezete nem bírná el, ha oda kerülne a légkondicionáló berendezés, azok aljában pedig azért nem kaphatna az helyet, mert alacsony padlós a konstrukció. A frankfurtiak kizárták a beltéri telepítést is, mert bár technikailag lehetséges, az ülések számának csökkenésével járna.

A járművek egyébként két ütemben érkezhetnek: 2021-től 2022-ig 15 darab R1-es modell, majd 2025 és 2026 között 20 darab R2-es. Egy prototípust a lap szerint még idén leszállítanak.

Rengeteg pénzt tolt a főváros a tömegközlekedésbe, mégis hatalmas a veszteség

A fővárosi önkormányzat 27 milliárd forinttal több pénzt adott a BKK-nak, mint 2019-ben, de így is kétmilliárd forint veszteséggel zárt a cég. Amely saját alulfinanszírozottsága miatt nem tudta ellentételezni a BKV 8 milliárdos alulfinanszírozottságát. Tüttő Kata szerint szó sem lehet róla, hogy a HÉV mintájára vagyonelemeket adjanak át az államnak, és új buszos szolgáltatók bevonása sincs terítéken.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!

Kovács Gábor Gazdaság

Rengeteg pénzt tolt a főváros a tömegközlekedésbe, mégis hatalmas a veszteség

A fővárosi önkormányzat 27 milliárd forinttal több pénzt adott a BKK-nak, mint 2019-ben, de így is kétmilliárd forint veszteséggel zárt a cég. Amely saját alulfinanszírozottsága miatt nem tudta ellentételezni a BKV 8 milliárdos alulfinanszírozottságát. Tüttő Kata szerint szó sem lehet róla, hogy a HÉV mintájára vagyonelemeket adjanak át az államnak, és új buszos szolgáltatók bevonása sincs terítéken.