Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A Greenpeace 45 ezer aláírást gyűjtött össze annak érdekében, hogy Karácsony Gergely legalább egy ütemtervet tűzzön ki.
A környezetvédelmi szervezet 2019 januárjában indított petíciót, amelyben arra kérik a főváros vezetését, hogy 2026. szeptember 1-ig fokozatosan tiltsa ki a dízelautókat és más szennyező járműveket Budapestről, ezzel együtt vonja ki a dízelüzemű BKV-buszokat a fővárosból, és mihamarabb hozza nyilvánosságra ennek ütemtervét, továbbá fokozottan segítse a fenntartható közlekedés terjedését, fejlődését a fővárosban.
Karácsony Gergely még főpolgármeser-jelöltként azt ígérte, hogy vállalásokat tesz, a megkezdett egyeztetések aztán a járvány miatt félbeszakadtak. A Greenpeace ezért idén februárban nyílt levelet írt a főpolgármesternek, aki azonban nem reagált erre, amit a szervezet azért is nehezményezett, mert még Tarlós is mindig adott választ valamilyen módon.
„Azért kellene egy ütemterv már nagyon régóta, mert a 2020-as adatokból is az derült ki, hogy ész nélkül veszik a magyarok a nyugat-európai városokból kitiltott légszennyező járműveket. Az EURO 1-2-3 besorolású járművek már szinte mindegyik nyugat-európai városból ki vannak tiltva, de például Stuttgartba EURO 5-sel sem lehet behajtani” - mondta Simon Gergely, a Greenpeace regionális vegyianyag-szakértője a 444-nek.
Karácsony Gergely a petíció átadásakor azt ígérte, hamarosan lesz céldátum, még az idén, egyben hozzátette, a 2030-as céldátum egyre gyakoribb Európában. Azt is hozzátette, hogy olyan stratégiát kell alkalmazni, ami nem érinti különösebb hátránnyal az alacsony jövedelmű csoportokat, akik nem feltétlen ilyen autókat szerettek volna venni, csak a jövedelmi helyzetük ezt engedte meg. De Karácsony szerint ebben mindenképpen kell a kormány együttműködése.
Az Európai Unión belül Bulgária után Magyarország a második legszennyezettebb ország, emiatt az Európai Bíróság február 3-i ítéletében kimondta, hogy Magyarország uniós jogot sértett azzal, hogy nem hozott megfelelő levegőtisztasági intézkedéseket a PM10-szennyezettség csökkentése érdekében. A légszennyezettség szempontjából ráadásul Budapest áll a legrosszabbul, és egy 2018 év végi közvélemény-kutatásból kiderül, hogy a budapestiek egyértelműen a légszennyezettséget tartják a legnagyobb környezetvédelmi problémának, és a tiszta levegő érdekében kétharmaduk kitiltaná a régi, szennyező, elsősorban dízel gépjárműveket a város területéről.
Ezzel kapcsolatban a kormány is tett ígéretet 2020-ban, miszerint korlátozni fogják a szennyező autók behozatalát, de az Innovációs és Technológiai Minisztérium tavaly nyári nyilatkozatából az derül ki, hogy ez nem mostanában fog megvalósulni.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Nemcsak a gépeket kell karbantartani, hanem a pilóták lelkét is.
A háború mellett harc folyik az élelmiszerért, és repedezik a klánok és a Hamász hallgatólagos paktuma.
Vihart kavart a Kneecap fellépése a Sziget Fesztiválon, a kormány után több mint 150 művész is azt követelte, hogy mondják le a koncertet.
Az influenszernek bíróság elé kellett állnia, de hozzászólása még a bírót is megnevettette.