Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
A BP közölte: benzinkútjai egyharmadánál kifogyott a benzin és a dízel. A többi kútnál pánikfelvásárlás zajlik, olykor ökölpárbaj kíséretében.
Katonák szállíthatják az üzemanyagot a benzinkutakhoz Nagy-Britanniában, miután a töltőállomások 50-90 százaléka kifogyott a benzinből és a gázolajból, és másoknál is fennáll ez a veszély – írja a Guardian, amely arról tudósít, hogy Boris Johnson miniszterelnök hamarosan megkezdheti az Escalin hadműveletet.
E szerint 38 üzemanyag-kamionnal katonák végeznék a szállítást a benzinkutakhoz. Kwasi Karteng ipari miniszter elmondta, hogy bőven van üzemanyag az olajfinomítókban, csak épp nem tudják onnan kiszállítani a benzinkutakhoz. Az ok: a sofőrhiány.
A miniszterek szerint a felvásárlási láz okozza az igazi gondot. Volt olyan benzinkút, ahol szombaton 500%-kal nőtt meg a forgalom. A kormány szerint a pánikfelvásárlás oka elsősorban az, hogy az emberek látják a tudósításokat a benzinkutak körüli sorbaállásról, és maguk is gyorsan beállnak a sorba, nehogy benzin nélkül maradjanak.
Egy magát megnevezni nem kívánó kormánytisztviselő a 22-es csapdájából beszélt a Guardiannek: azzal, hogy intézkedünk csak növeljük a felvásárlási lázat, ha viszont nem csinálunk semmit, akkor elhúzódik a válság. Jelenleg a kormány négy-öt napos krízissel kalkulál.
A kormány gyorsan enyhített a szigorú bevándorlási szabályokon is: ideiglenesen 5500 külföldi kamion- és teherautó-sofőr kaphat munkavállalási engedélyt Nagy-Britanniában. Ezenkívül 5000 vendégmunkás jöhet a baromfifeldolgozó iparba, ahol attól tartanak, a munkaerőhiány miatt nem lesz elég pulyka karácsonyra. Ez túl kevés túl későn – mondja a kiskereskedők szövetsége, amely már a karácsonyi forgalom miatt aggódik.
A Guardian arra mutat rá, hogy nem kellett volna hazaküldeni az uniós kamion- és teherautó-sofőröket: a lap szerint nem önmagában a Brexit a probléma, hanem az az egyezmény, amelyet a brit miniszterelnök kialkudott Brüsszellel. Lett volna ugyanis más opció, amely lehetővé tette volna, hogy közelebb maradjunk az Európai Unióhoz, de Boris Johnson másképp döntött. Shapps közlekedési miniszter még a múlt hónapban is azt írta a konzervatív honatyáknak, hogy "ellenzem a külföldi teherautó-sofőrök alkalmazását Nagy-Britanniában". Most Boris Johnson kormánya már meggondolta magát, mert a válság rádöbbentette: uniós sofőrök nélkül a szigetország nem boldogul.
Képünk illusztráció
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.