Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Egy cikkre reagált ezúttal az MNB Facebook-oldalán a jegybank elnöke.
„Az utolsó szalmaszál az euro tevéjének hátán” címmel reagált Eric Knight nyári, a Financial Timeson megjelent írására Matolcsy Görgy. Az eredeti cikk szerint a Covid-járvány utáni helyreállás érdekében megnövekedett adósság hosszú távon az eurozóna felbomlásához vezethet, Matolcsy erre reagálva arra emlékeztet: az Európai Unió és az eurozóna a Covid-19 okozta jelenlegi krízis előtt öt jelentős válságot szenvedett el. Az elsőt 2000 körül, utána 2007 és 2009 között, majd 2010-ben, 2011-12-ben, és a 2015-ös migrációs válság során. „Mind az öt recesszió megcáfolta azt az Európában elterjedt, mélyen gyökerező nézetet, miszerint a válság erősíti az európai integrációt. Az EU és az eurozóna mind az öt sokkból a korábbinál gyengébben került ki” - fogalmaz az MNB elnöke.
Matolcsy szerint a válságok sorának nincs vége. Szerinte „A 2020-as években több krízis is várható, és részben megismétlődnek az 1970-es évek eseményei. Minden eljövendő válságnak ugyanaz lesz az eredménye, mint a legutóbbi ötnek.”
A gyengülésen túl szerinte „A közelgő újabb pénzügyi válság hozzájárulhat ahhoz, hogy az eurozóna két blokkra szakadjon, vagy japán mintára egyre nagyobb adósságokat halmozzon fel. Vagy a két kimenetel keveréke is megvalósulhat.”
A jegybankelnök az elmúlt időszakban a magyar kormányt is sokszor bírálta amiatt, hogy a szerinte indokoltnál nagyobb mértékű osztogatást bonyolít le – ezt ráadásul részben az államadósság növelésével teszi.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.