szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

Most szűk a mozgástér, mert Gyurcsányék nem kértek kedvezőbb számítási szabályt – közölték.

„A kormánynak azért szűk a mozgástere, mert 2004-ben az uniós csatlakozási tárgyalások során a baloldali (Medgyessy–Gyurcsány-) kormány kérhetett volna kedvezőbb számítási szabályt a kötelezően alkalmazandó jövedéki és áfarendelkezések alól; de nem tette” – ezt írta a Kormányzati Tájékoztatási Központ az ATV Híradó kérdésére, mely úgy szólt, miért magasak az üzemanyagárak, és azok ellen mit készül tenni a kormány.

A válaszban arra is kitértek, hogy a kormány az EU-ban egyedülálló módon csökkentette az üzemanyagok adóját idén április 1-től. Ez a gázolaj esetében literenként 10 forintos, a benzin esetében pedig literenként 5 forintos csökkenést jelentett. Arra viszont már nem tértek ki, hogy a jövedéki adó mértéke egy konkrét érték, amit a Nemzeti Adó- és Vámhivatal negyedévenként határoz meg. Annak alapján, hogy a kőolaj világpiaci ára az előző negyedév első 75 napjában 50 dollár alatt vagy fölött volt-e.

Degeszre keresi magát az állam az 500 forintos benzinárral - infografikán mutatjuk a részleteket

Van-e ebben az országban bármi, ami jobban drágul, mint a benzin? - kérdezhetik az autósok tankolásnál. Még jó, hogy vannak statisztikusok, akik erre egész konkrét választ tudnak adni: igen, az étolaj.

Az autósoknak mindez azonban nem sok vigaszt nyújt, miután szerda után pénteken is tovább emelkedtek az üzemanyagárak.

Tényleg drága a magyar benzin? Van ország, amivel nem cserélnénk

Nyusztay Máté - Sztojcsev Iván Gazdaság Abból a nagyjából 500 forintból, amit az ember otthagy a benzinkútnál egy liter üzemanyagért, több mint 250 forint a az államkasszába vándorol. Grafikonra tettük a benzinárak összetevőit részletes bontásban.

HVG

HVG-előfizetés digitálisan is!

Rendelje meg a HVG hetilapot papíron vagy digitálisan, és olvasson minket bárhol, bármikor!