Kihívások és lehetőségek – mire számítanak az európai vállalkozások?
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
Hatalmas pofonokat kapott idén a magyar autógyártás: az év eleji pesszimista becsléseket is alulmúlta a tényleges helyzet.
Az AutoForecast Solution adatszolgáltató szerint csaknem 300 ezer jármű gyártása csúszik már most Magyarországon az alkatrészhiány miatt, míg az IHS Markit előrejelzése alapján összességében akár 500 ezer jármű is érintett lehet – idézi a kutatásokat a Menedzsment Fórum cikke, hozzátéve, hogy a valós helyzetet még ezek a jóslások is messze alulmúlhatják.
A lap emlékeztet: részben a karantén miatt megnövekedett szórakoztató elektronikai termékekre való igény, részben az elektromos autók iránti kereslet növekedése miatt az év elején komoly chiphiány nehezítette az autógyártást a világon, így a Magyarországon működő autógyárakban is. A problémáról akkor a pesszimistább becslések azt mondták, „akár fél évig is” eltarthat, de most már nyilvánvaló: a helyzet azóta se oldódott meg, várhatóan 2022 első félévében sem fog. Az emiatt keletkező kiesés a magyar GDP-ben is meglátszik.
Korábban a hazai gyárak közül az Audi és a Mercedes is visszafogta a termelését, kényszerszüneteket is tartottak. Kiderült, hogy a chiphiány nem is az egyetlen kedvezőtlen tényező: számos autóalkatrész esetében okoztak problémát a világban tapasztalható szállítási nehézségek, de az autógyártókat is érintette az alapanyagok és a logisztikai költségek általános drágulása.
A lap azt írja: mivel nem lehet megjósolni, milyen korlátozásokat vezetnek be a járvány miatt, azt is lehetetlen előre jelezni, hogyan alakulhat a hazai autógyártás, de az szinte biztos, hogy az első félévben a járműipar nem jelent majd komoly húzóerőt.
Összességében pozitív növekedési kilátásokról számoltak be az európai vállalkozások az Eurobarométer friss felmérése szerint.
A tranzakciós illeték kiterjesztése jelentősen átalakíthatja a Revolut és más neobankok vállalati díjstruktúráját.
Adózási és adatszolgáltatási kötelezettségek 2025. július 16. és 2025. augusztus 31. között.
Van a kártyás fizetés elfogadásánál kevésbé költséges megoldás is már a piacon: a qvik rendszer használatával a költségek 30–40 százalékkal mérsékelhetők.
Jó eséllyel simán lekörözi majd a Tisza Párt ősszel startoló előválasztása nemcsak a hasonló, 2021-es ellenzéki akció 663 ezres adatát, de még a Nemzet Hangja szavazás 1,1 millió résztvevővel beállított saját rekordját is. A megvalósítás logisztikai rémálom lesz komoly buktatókkal, ráadásul a siker mellett politikai veszélyekkel is járhat.
A Tisza Párt elnöke Szabó Tündére utalva reagált a Róka Rékáról szóló hírekre.
Az „aki akar, az dolgozhat” kijelentés ugyanakkor számos vidéken nem több, mint hiú ábránd.