Gondoskodó munkaadó – Adjon-e lakáscélú támogatást a cég a munkavállalóinak?
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Hatalmas pofonokat kapott idén a magyar autógyártás: az év eleji pesszimista becsléseket is alulmúlta a tényleges helyzet.
Az AutoForecast Solution adatszolgáltató szerint csaknem 300 ezer jármű gyártása csúszik már most Magyarországon az alkatrészhiány miatt, míg az IHS Markit előrejelzése alapján összességében akár 500 ezer jármű is érintett lehet – idézi a kutatásokat a Menedzsment Fórum cikke, hozzátéve, hogy a valós helyzetet még ezek a jóslások is messze alulmúlhatják.
A lap emlékeztet: részben a karantén miatt megnövekedett szórakoztató elektronikai termékekre való igény, részben az elektromos autók iránti kereslet növekedése miatt az év elején komoly chiphiány nehezítette az autógyártást a világon, így a Magyarországon működő autógyárakban is. A problémáról akkor a pesszimistább becslések azt mondták, „akár fél évig is” eltarthat, de most már nyilvánvaló: a helyzet azóta se oldódott meg, várhatóan 2022 első félévében sem fog. Az emiatt keletkező kiesés a magyar GDP-ben is meglátszik.
Korábban a hazai gyárak közül az Audi és a Mercedes is visszafogta a termelését, kényszerszüneteket is tartottak. Kiderült, hogy a chiphiány nem is az egyetlen kedvezőtlen tényező: számos autóalkatrész esetében okoztak problémát a világban tapasztalható szállítási nehézségek, de az autógyártókat is érintette az alapanyagok és a logisztikai költségek általános drágulása.
A lap azt írja: mivel nem lehet megjósolni, milyen korlátozásokat vezetnek be a járvány miatt, azt is lehetetlen előre jelezni, hogyan alakulhat a hazai autógyártás, de az szinte biztos, hogy az első félévben a járműipar nem jelent majd komoly húzóerőt.
Kedvező a lehetőség, de alaposan figyelni kell az előírásokra a belső szabályok kialakítására során.
Az idénymunkásokat foglalkoztató vállalkozásoknak kihívás a szabályok szigorodása.
Főszabály szerint a munkabért forintban kell fizetni. Vannak azonban kivételek, amely esetekben ettől el lehet térni.
A kamatcsökkentést követően megugrott az érdeklődés a Széchenyi Kártya Max Plusz beruházási hiteltermékei iránt.
„A bukásoktól, brutális sérülésektől való félelem folyamatosan bennem van” – meséli Valter Attila országútikerékpár-versenyző a Penge podcast legújabb adásában, ahol arról is beszélget Szilágyi Áronnal és Kenyeres Andrással, hogy milyen gondolatok futnak át az agyán egy esés után, mekkora nyomást jelentett számára a 2021-es berobbanása, és milyen hatással vannak rá a kommentek.
Novák Előd szerint a Fidesz hülyét csinál magából.
Hosszú hallgatás után jelentkezett a kormányközeli közvélemény-kutató.
A műsorvezető kiáll a szombati felvonulók mellett és drukkol, hogy békés legyen a rendezvény.
Nehéz-Posony Kata, a HVG ügyvédje minden kérdésre válaszol.
A jelentős indulótőkével is megtámogatott alapítvány már dátumot sem mond, mikorra várható a régóta ígért beruházás.