Vámháború: Hol tartunk most? Mire kell készülniük a vállalatoknak?
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Közzétette az OECD a 2022–2023-as gazdasági előrejelzését, a szervezet úgy számol, hogy Európa számára fájdalmas időszak következik, de még kitart a növekedés, Oroszországot viszont súlyos recesszióba taszítják a nyugati szankciók.
Jobban lelassul a világ gazdasági növekedése idén és jövőre, mint ahogy eddig várták. Az EU-ban még így is növekedés lesz, Oroszország viszont mély recesszióba zuhan – olvasható az OECD most kiadott makrogazdasági előrejelzéséből.
Az előrejelzés szerint globálisan idén 3, jövőre 2,2 százalékkal nőhet a gazdasági teljesítmény. Ennél azonban fontosabb az országonkénti bontás:
Vagyis egyértelmű, hogy az EU-nak is kényelmetlenek az orosz–ukrán háborúra válaszul hozott szankciók, de ez a közelében sincs annak a kárnak, amit az orosz gazdaság elszenved.
Az infláció az OECD szerint a legtöbb országban most van a csúcsán, az október-december közötti három hónapban már lassulni fog a drágulás üteme, és ez 2023-ban is folytatódik.
Az energiakrízis még okozhat nagy problémákat. Ha túlságosan hideg lesz a tél, ezért a szokásosnál nagyobb lesz a gáz iránti kereslet, vagy ha Oroszországon kívülről kevesebb gázt kap Európa, mint amennyivel most számolnak, és a gáz világpiaci ára a most várt szint másfélszeresére nőne, akkor az európai gazdaságok növekedése az alapforgatókönyvnél 1,3 százalékponttal kisebb lehet, az infláció pedig 1,4 százalékponttal nagyobb.
Az Amerikai Egyesült Államok és az Európai Unió között július 27-én megállapodás született egy átfogó vámegyezményről.
Összefoglaló a kedvezményes konstrukciók feltételeiről: mire, milyen feltételekkel lehet igényelni ilyen forrást?
A képzések támogatása segíti az alkalmazkodóképességet és termelékenység javítását - a vállalkozások széles köre számára érhető el ehhez pályázati forrás.
Az üzlet értéke mellett az adásvétel adózási következményeit is érdemes számba venni, legyenek a szereplők cégek vagy akár magánszemélyek.
Több nőjogi szervezet aggodalmát fejezte ki, hogy a marketing kampány nemcsak sminktermékeket, de a pornóipart is népszerűsítheti.